۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
آب زردچوبه بنوشید!

زردچوبه امروزه به دلایل زیادی به عنوان یکی از پر مصرف ترین ادویه ها شناخته شده است. به عنوان مثال زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان دارای خواص ضد التهابی و ضد پیری است که می تواند تاثیرات اعجاب انگیزی روی سلامت داشته باشد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، ماده فعال موجود در زردچوبه که رنگ زرد آن را هم به وجود می آورد کورکومین نام دارد. تا کنون بیش از ۷ هزار مقاله تحقیقاتی در مورد خواص و تاثیرات زردچوبه بر سلامت انسان نوشته شده است. یکی از بهترین روش مصرف زردچوبه، نوشیدن آب زردچوبه است که از سالم ترین نوشیدنی ها در دنیای پزشکی شناخته می شود. حال منظور از آب زردچوبه چیست؟

نوشیدنی ای که با له کردن ریشه های زردچوبه به دست می آید، آب زردچوبه نامیده می شود که خواص اعجاز آمیزی دارد. ماده اصلی زردچوبه یعنی کورکومین پلاک های موجود در رگ های خونی را برطرف می کند و مانع از تشکیل پلاک های جدید در رگ های خونی می شود.

تحقیقات دانشگاه آبرن در آلاباما که در نشریات معتبر علمی هم درج شده نشانگر این است که زردچوبه در درمان بیماری دیابت یا قند بسیار موثر  است. علاوه بر این زردچوبه به شدت حالت قلیایی دارد درحالی که سلول های سرطانی فقط در محیط اسیدی رشد می کنند؛ همین امر نشانگر خاصیت ضد سرطانی زردچوبه است.

بر اساس نظریه دانشمندان بیماری های آلزایمر و فراموشی از نتایج کمبود هورمون رشد در مغز هستند؛ دانشمندان ثابت کردند که کورکومین، ماده فعال و رنگی زردچوبه، میزان هورمون رشد در مغز را کنترل کرده و مانع بیماری های مغزی ناشی از کهولت سن می شود.

کورکومین همچنین دارای خاصیت ضد سرطان است و به واسطه ی دارا بودن آنتی اکسیدان قوی مانع از مبتلا شدن سلول ها ی بدن به سرطان می شود. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفته، نشان داده شده است که کورکومین موجود در زردچوبه نه تنها ضد التهاب است بلکه در برطرف کردن درد ناشی از آن هم موثر است.

دانشمندان بر این باورند که مصرف منظم زردچوبه به هضم غذا نیز کمک می کند. زردچوبه محافظ کبد است و عملکرد کیسه صفرا را تنظیم می کند و کبد را از تاثیرات سموم محفوظ نگه می دارد و بازسازی سلول های آسیب دیده کبد را به دنبال دارد. کورکومین موجود در زردچوبه جریان پیر شدن بدن را آهسته و کند می کند.

کد خبر 342804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    45 14
    با سلام .ببخشید آب زرد چوبه رو از کجا تهیه کنیم ؟ آیا ریختن زرد چوبه ای که تو غذا میریزیم هم همون تأثیرات و فواید رو. که گفتید دارد و آیا با سرخ کردن خواصش تغیر نمیکند ؟