احداث ادامه خیابان فرزانگان از خردادماه

معاون ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان از احداث ادامه خیابان فرزانگان از خردادماه خبر داد و گفت: قرار است خیابان‌های بعثت و عاشق اصفهانی به تردد وسایل نقلیه سبک اختصاص یابد و تردد وسایل نقلیه سنگین از خیابان ادامه فرزانگان انجام شود.  

امین شیخ در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عزم راسخ منطقه ۱۴ برای احداث ادامه خیابان فرزانگان اظهار کرد: طی طرحی که به منظور ساماندهی عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین مطرح شده، قرار بر این است تا خیابان‌های بعثت و عاشق اصفهانی به تردد وسایل نقلیه سبک اختصاص یابد و تردد وسایل نقلیه سنگین از ادامه خیابان فرزانگان انجام شود.  

وی با بیان اینکه این طرح از خرداد ماه آغاز خواهد شد، افزود: ۷۰ درصد توافق با مالکان به منظور آزادسازی مسیر انجام شده است.

معاون ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان ادامه داد: عدم ورود وسایل نقلیه سنگین به معابر شهری، کاهش ترافیک مبادی ورودی و معابر شهری، کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از سوانح ترافیکی، ایمنی عابران و رانندگان وسایل نقلیه سبک، کاهش آلودگی صوتی و آلاینده های هوا و نیز احساس امنیت و آرامش ساکنان مناطق شمالی شهر از مزایای اجرای این طرح است.

شیخ با اشاره به احداث ۱۱ ایستگاه اتوبوس در سطح منطقه اظهار کرد: اتصال خیابان ابوریحان و محله حصه شمالی به شبکه حمل و نقل عمومی، تعریض خیابان آیت الله غفاری با هدف احداث خط اتوبوس تندرو و نیز احداث پهلوگاه و نصب سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس در سطح منطقه از جمله اقداماتی است که سال گذشته به منظور گسترش استفاده از حمل و نقل عمومی در منطقه ۱۴ انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسیرهای دوچرخه با توجه به فراخور نیاز محله احداث می شود، گفت: احداث مسیر دوچرخه خیابان حرم، نصب گیره‌های دوچرخه در خیابان‌های آیت الله غفاری و لاله شمالی و همچنین معارضات مسیرهای دوچرخه در خیابان‌های آل بویه، برازنده، فلاطوری و ابوریحان در جهت استفاده بیشتر مردم از دوچرخه و وسایل حمل و نقل پاک در  دستور کار است.

کد خبر 342643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.