آمادگی اصفهان برای جانشینی تهران پایین است/  باور به بحران در کشور وجود ندارد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه اصفهان در زمان بحران به عنوان معین تهران شناخته شده است، گفت: آمادگی اصفهان برای جانشینی تهران پایین است که در این راستا باید ارتباطات بیشتری با تهران برقرار شود.

اسماعیل نجار با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: با توجه به گسل هایی که در زیر شهر تهران قرار دارد، همواره نگران بروز حادثه در این شهر بزرگ هستیم.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی برای جلوگیری از بحران انجام شده اما محدود است و کافی نیست.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه اصفهان در زمان بحران به عنوان معین تهران شناخته شده است، ادامه داد: آمادگی اصفهان برای جانشینی تهران پایین است که در این راستا باید ارتباطات بیشتری با تهران برقرار شود تا تجهیزات و امکانات این کلانشهر بروز گردد.

نجار با بیان اینکه برگزاری مانور برای مقابله با بحران لازم و ضروری است، اضافه کرد: البته برگزاری مانور در تهران با توجه به حجم جمعیت این کلانشهر بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه معتقدیم باور به بحران در کشور وجود ندارد، گفت: امروز عمده مشکلاتی که در مدیریت بحران به صورت منطقه ای، محلی و ملی با آن مواجهیم به دلیل باور نداشتن بحران‌هاست و هر حادثه‌ای که در یک منطقه روی می‌دهد، به قدری بزرگ می‌شود که مدیریت آن را دشوار می‌کند.

وی تاکیدکرد: خوشبختانه نسبت به گذشته این حساسیت در نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی و استانی وجود آمده است اما یک نکته وجود دارد آنکه همکاری مردم در پیشگیری از بحران نیاز است .

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: مشارکت مردم در پیشگیری از حوادث و ارائه آموزش های مناسب و مفید منجربه کاهش بسیاری از مشکلات در زمان بروز بحران های مختلف می شود.

کد خبر 325986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.