راز کاهش وزن پایدار کشف شد

برخی افراد به رغم تلاش زیاد برای کاهش وزن نمی توانند تناسب اندام خود را حفظ کنند و مدت زمانی پس از آن باز هم افزایش وزن پیدا می کنند.

به گزارش گروه ترجمه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از "مدیکال نیوز"، امروزه حفظ تناسب اندام و کاهش وزن بادوام به یک رویا تبدیل شده است. در واقع کم کردن وزن آسان نیست و به یک سری عوامل نظیر رژیم غذایی، فعالیت بدنی، استرس و عادات خواب بستگی دارد که می توان آنها را کنترل کرد. البته عواملی همچون ژن ها، هورمون ها ، جنسیت و سن نیز وجود دارند که از کنترل ما خارج هستند.

بررسی های جدید محققان نشان می دهد افرادی که دائما یک رژیم غذایی را حفظ می کنند در قیاس با افرادی که این کار نمی کنند، وزن بیشتری کم می کنند.

 در کشور آمریکا از هر ۳ فرد بزرگسال، ۲ نفر با اضافه وزن و چاقی مواجه هستند که این معضل خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت نوع ۲، امراض قلبی عروقی، سکته مغزی و حتی انواع سرطان را افزایش می دهد. این در حالی است که بررسی های جدید محققان راهکاری برای این موضوع ارائه داده است.

به گفته محققان انتخاب یک رژیم غذایی متعادل، یکی از بهترین راهکارها برای کاهش وزن است، به گونه ای که بسیاری از افراد باور ندارند که راه حل این موضوع بدین سادگی باشد.

اگرچه سالانه حدود ۴۵ میلیون آمریکایی رژیم کاهش وزن می گیرند، اما حدود ۴۰ درصد از آنها دوباره وزن خود را افزایش داده و در طول دو سال بعد حدود نیمی از وزن خود را به دست آوردند.

دکتر امیلی فیگ، استاد علوم دانشگاه فیلادلفیا و همکارانش حدود ۱۸۳ فرد چاق و یا دارای اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند. برای سال نخست جایگزینی وعده های غذایی، افزایش فعالیت بدنی و ارزیابی کالری افراد مورد توجه قرار گرفت. از شرکت کنندگان خواسته شد تا رفتارهای غذایی خود مانند میل به خوردن غذا، زیاده روی در خوردن و خوردن احساسی را یادداشت کنند و دو سال بعد وزن شرکت کنندگان دومرتبه ارزیابی شد.

نتیجه بررسی های صورت گرفته نشان می دهد افرادی که در ۶ و یا ۱۲ هفته نخست کاهش وزن مداوم داشتند در مقایسه با افرادی که دارای نوسان کاهش وزن بودند، بهتر می توانند در مدت ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده تناسب اندام و کاهش وزن خود را حفظ کنند.

یافته های جدید محققان استراتژی موثری برای کاهش وزن پایدار در دسترس افراد قرار می دهد.

کد خبر 317163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.