شناسایی نوعی روغن سرطان‌زا در فولاد مبارکه/ کارشناسان هنوز اظهار نظر نکرده‌اند!

خبرگزاری ایمنا: نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از شناسایی نوعی روغن سرطان زا در صنایع فولاد مبارکه خبر داد و گفت: این روغن در دنیا به عنوان یکی از شواهد و قرائن صد در صد آلاینده بودن صنایع شناخته شده است.

علی ایران پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به بازدید سرزده یک گروه کارشناس و با هماهنگی معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست طی ماه‌های گذشته از صنایع فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: در جریان این بازدید، روغن سرطان زایی که در دنیا به عنوان یکی از شواهد و قرائن صد در صد آلاینده بودن هر صنعتی است، شناسایی گردید.
وی با بیان این‌که در جریان این بازدید مقرر شد سازمان پایش محیط زیست، آزمایشات لازم را بر روی این روغن انجام داده و نتیجه آلایندگی فولاد را اطلاع رسانی کند، اظهار داشت: متاسفانه بعد از گذشت ۵ ماه هنوز هیچ نتیجه‌ای در این خصوص اعلام نشده است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از افزایش تولید شرکت فولاد مبارکه به حدود ۵ میلیون تن تا سال ۹۳ خبر داد و اظهار داشت: با اجرای طرح های توسعه‌ای شهید خرازی شرکت فولاد مبارکه، پرسنل این مجموعه دو برابر و به حدود ۴۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.
ایران پور با بیان این‌که افزایش تولید شرکت فولاد مبارکه از یک سو مثبت و موجب گردش چرخه تولید، صنعت و به دنبال آن اشتغالزایی می‌شود، خاطرنشان کرد: البته این درحالیست که این موضوع دغدغه بسیاری از نمایندگان مردم و کارشناسان زیست محیطی را بیشتر کرده است.
وی با تاکید بر این موضوع که توسعه فولاد مبارکه به چه قیمتی باید انجام شود، وضعیت آلایندگی این بخش از صنعت استان اصفهان را مبهم اعلام کرد.

کد خبر 92873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    خدا خیرتون بده کی به حرفهای ما و شما گوش میده. ما نزدیک پالایشگاه زندگی میکنیم بویتعفن پالایشگاه نمیداره بخوابیم. تنها چیزی که مهم نیست جان ما آدمهاست

    پاسخ سایت: 0