تدوین سند مدیریت ارتباطات مردمی، آغاز مسیر مدیریت واحد شهری اصفهان است

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری با هدف نهادینه‌سازی ارتباطی پایدار و دوسویه میان مدیریت شهری و شهروندان، سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی را تدوین کرده است که می‌تواند نقطه آغاز تحقق مدیریت واحد شهری و الگویی برای هماهنگی نهادهای مختلف در مسیر «شهر مردم» باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی در نهمین قسمت برنامه «پایش» که با حضور عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در اداره ارتباطات مردمی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان به‌عنوان یکی از نهادهای پیش‌رو و متعهد در حوزه پاسخگویی باکیفیت به شهروندان، با تدوین سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی گام مهمی در مسیر نهادینه‌سازی ارتباطی پایدار، فعال و دوسویه میان مدیریت شهری و مردم برداشته است.

وی با بیان اینکه این سند هم‌اکنون در مسیر ارزیابی و رایزنی با حوزه‌های مختلف شهرداری است تا از جامعیت کافی برخوردار شود، افزود: هدف از تدوین سند ایجاد یک چشم‌انداز کلی، جامع و منسجم از فعالیت‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه ارتباطات مردمی است تا تمام خدمات و فعالیت‌های بخش‌های مختلف مدیریت شهری اصفهان که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با شهروندان در ارتباط است، در قالب یک نظام هماهنگ و هدفمند یکپارچه شوند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: سند راهبردی در راستای تحقق اهداف برنامه راهبردی شهرداری اصفهان ۱۴۱۰ تدوین و با نگاه به مفاهیمی نظیر شهر مردم محور، شفافیت و مشارکت‌محوری، امانتداری، نیک‌نامی و عدالت‌محوری طراحی شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: در فرآیند تدوین سند، نقش و جایگاه تمامی ذی‌نفعان ارتباطات مردمی شهر اصفهان از جمله شهروندان، مدیران شهری، کارکنان شهرداری و نهادهای دیگر در نظر گرفته شده تا رویکردی فراگیر و مشارکتی در نظام ارتباطی شهر اصفهان شکل گیرد.

وی گفت: بر اساس مفاد این سند، تمامی فرآیندهای مرتبط با تدوین بودجه، طراحی و اجرای پروژه‌های شهری باید متعهد به اصول ارتباطات مردمی باشد؛ به این معنا که هیچ برنامه یا اقدام اجرایی در شهر اصفهان نباید بدون در نظر گرفتن نقش مردم و سازوکار ارتباطی با آن‌ها شکل گیرد.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان افزود: این سند تنها مختص شهرداری اصفهان نیست، بلکه رویکرد آن به‌گونه‌ای طراحی شده است که سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهری نیز در چارچوب همین نظام ارتباطی قرار گیرند تا هماهنگی و هم‌افزایی در سطح کلان مدیریت شهری اصفهان محقق شود.

رفیعی با بیان اینکه تحقق سند ارتباطات مردمی آغاز مسیر مدیریت واحد شهری است، گفت: در سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان، مجموعه‌ای از الزامات فنی، اخلاقی، ارتباطی و علمی برای نحوه تعامل شهرداری با مردم تدوین شده است. این الزامات، مبنای رفتاری و عملکردی تمامی واحدهای شهرداری در ارتباط با شهروندان را تعیین می‌کند و بر شفافیت، صداقت، کرامت انسانی، پاسخگویی مؤثر و افزایش رضایتمندی و کیفیت زندگی شهروندان تأکید دارد.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای موفق این سند نیازمند همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان است تا با سیاست‌گذاری‌های حمایتی، مسیر تحقق اهداف آن در تمام بخش‌های مدیریت شهری تسهیل شود، خاطرنشان کرد: تحقق کامل اهداف سند تنها زمانی امکان‌پذیر است که تمام خانواده بزرگ شهرداری اصفهان از آن بهره گرفته و فعالیت‌های خود را در راستای رویکردهای آن تنظیم کنند.

کد خبر 921132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.