به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی در نهمین قسمت برنامه «پایش» که با حضور رسول میرباقری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در اداره ارتباطات مردمی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از چالشهای شهری به دلیل وجود تعارضاتی است که بین گروههای صنفی و مردم وجود داشته و ورود جانبدارانه مدیریت شهری به آن سبب سلب اعتماد مردم میشود.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید برای رعایت قانون الگوی مردم شهر باشد، افزود: گاهی همراهی شهروندان و پیگیری اداره ارتباطات مردمی برای رعایت قانون باعث مقابله با اشتباهات و رعایت نکردن قوانین حتی توسط ادارات و واحدهای مختلف شهرداری شده است چون معتقدیم پایبندی به قانون و خواست مردم از هر چیزی بالاتر بوده و این مهم، تاکید مدیریت شهری در دوره ششم است.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بعضی معضلات شهر نیاز به ورود شورای شهر برای تدوین آئیننامه و شیوهنامههای تخصصی دارد، تصریح کرد: تجربه نشان داده هرگاه کارشناسان ۱۳۷ با زبان قانون موضوعی را برای مردم تبیین میکنند، آنها نیز نهایت همراهی و همکاری را با شهرداری خواهند داشت.
رفیعی با بیان اینکه اکنون بعضی موضوعات نظیر ساعت ساختوساز با اتکا به یک نامه رسمی مبنای اطلاعرسانی به مردم است، افزود: شهروندان از نبود دستورالعمل مصوب برای ساعات ساختوساز گلایهمندند، درحالی که در برخی شهرها این سازوکار وجود دارد و آمادگی داریم که محتوای موردنیاز برای تدوین این دستورالعمل را در اختیار شورای شهر قرار دهیم.
وی ادامه داد: ملاک اداره ارتباطات مردمی برای پاسخگویی به شهروند ابلاغیههای رسمی و شیوهنامههاست، زیرا نمیتوان با اتکا به تصمیمات مقطعی و سلیقهای به شهروندانی که برای توسعه شهر از طریق ۱۳۷ به شهرداری یاری میرسانند پاسخ داد.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: در یک سال گذشته بسیاری از فرایندهای سامانه ۱۳۷ اصلاح شده است و این اصلاحات با هدف کاهش زمان رسیدگی و جلب رضایت حقیقی مردم از شهرداری همچنان ادامه دارد.
رفیعی خاطرنشان کرد: نظام بازخورددهی به شهروندان در سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان در دست اصلاح است تا بتوانیم به سمت رضایت حداکثری مردم گام برداریم.


نظر شما