به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی امروز _سهشنبه سیویکم تیر_ در نشست فصلی شورای ۱۳۷ منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بسیاری از موضوعات عمرانی باید تا پایان تابستان و پیش از آغاز فصل سرد سال تعیین تکلیف شود بنابراین نشستهای شورای ۱۳۷ مناطق در نیمسال نخست اهمیت بالایی در پاسخگویی به پیامهای مردمی دارد.
وی با بیان اینکه تقسیم ثبت درخواستهای شهروندی در سامانه ۱۳۷ و اصفهان من به شفافیت اقدامات در مناطق کمک شایانی کرده است، افزود: پس از جلسات و رایزنیهایی که با معاونتهای مختلف داشتهایم نکات فنی بسیاری مطرح و راهکار رسیدگی به درخواستها احصا شده و از سوی معاونتها برای واحدهای زیرمجموعه در مناطق تقسیم کار خوبی انجام شده است.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: به محدودیتها و شرایط خاص مناطق واقفیم و تصمیم داریم در مسیر پاسخ به درخواست مردم همراه عوامل اجرایی باشیم
وی با تاکید بر اینکه اقدامات فنی و حقوقی بسیاری انجام شده تا تماسهای غیرواقعی سامانه ۱۳۷ به حداقل برسد، ادامه داد: وقتی شهروند تماس میگیرد یک خواسته واقعی را مطرح میکند زیرا هر تماس توسط کارشناسان ما طبق مستندات ارائه شده ارزیابی میشود بنابراین از همکاران خود در مناطق شهری توقع داریم به این چشم که شاید شهروندی با کسی خصومت شخصی داشته و بدین سبب با ۱۳۷ تماس میگیرد، به پیامها نگاه نکنند.
رفیعی با بیان اینکه هر سال ۲۰ درصد به تماسهای سامانه ۱۳۷ افزود میشود که ممکن است به دلیل افزایش تقاضا و بازخورد مثبتی باشد که مردم از این سامانه میگیرند، گفت: نباید به راحتی این اعتماد مردم را ازدست بدهیم و خرسندیم که رویکرد شهرداری اصفهان به ویژه در حوزه ارتباطات مردمی توجه به درخواستهای مردم و ترمیم و ارتقای سرمایه اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه بخشی از شهروندان بر اساس تجربه و تحصیلات خود گاهی نظرات تخصصی را با ۱۳۷ به اشتراک میگذارند، اما همه مردم اشراف فنی لازم را ندارند، بنابراین تنها مشکل را مطرح میکنند و این عوامل اجرایی مناطق هستند که باید از محل بازدید کرده، مستندات تهیه کنند و پاسخ فنی بدهند.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: بسیاری از پیامها با مستندات کافی بدون نیاز به اقدام مناطق در سامانه ۱۳۷ بسته شده و شهروند برای اخذ خدمت به اصفهان من هدایت میشود؛ این اتفاق باعث میشود شهروند احساس نکند درخواست او رها شده است.
وی افزود: اگر از لحاظ فنی امکان اقدام برای پاسخ به پیامهای ۱۳۷ نیست یا درخواست شهروند اولویت لازم را ندارد یا انجام آن نیازمند تخصیص ردیف بودجه است، از مناطق شهری تقاضا داریم پاسخ خود را بهطور شفاف و تخصصی به مردم بدهند زیرا مردم به تخصصها احترام گذاشته و پایبندی به پاسخهای کارشناسی موجب رضایت آنها میشود.


نظر شما