به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی در نشست فصلی شورای ۱۳۷ منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: عملکرد مناطق شهری بر اساس آئیننامه بازخورد سامانه ارزیابی میشود که این ارزیابی بر مبنای سه اصل کلی پاسخگویی به موقع، اقدام بهموقع و درج مستندات واقعی در جریان است.
وی با بیان اینکه سطح مشارکت شهروندان در مناطق مختلف متفاوت است، افزود: بعضی شهروندان تنها به ثبت پیام اکتفا نکرده و در فرایند بازخورددهی نیز مشارکت بالایی دارند که این اتفاق هم نمود درستتری از اقدامات شهرداری را نشان میدهد، هم مسیر دسترسی به درخواستهای شهروندان را تسهیل میکند، البته نقطه مقابل این موضوع نیز وجود دارد و در بعضی مناطق شهروندان زیادی هستند که هنگام بازخورددهی پاسخگوی کارشناسان ما نیستند.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: گاهی استانداردهایی در ذهن شهروند است که با پیامهای ثبت شده مغایرت دارد به عبارتی درخواست ثبت شده توسط عوامل شهرداری اقدام شده است، اما شهروند هنوز رضایت کامل را ندارد، بنابراین از آنجایی که نمیتوانیم اهمیت پیامها را تقلیل دهیم نیاز به چیزی فراتر از یک پاسخ کتبی از سوی مناطق داریم تا شهروند در اینباره با دلایل کارشناسی اقناع شود.
رفیعی با بیان اینکه پیوست مستندات کافی و صحیح از محل روی پیامها، مبنا و ملاک ما برای پاسخ به مردم بوده و چرخه گردش پیام را کاهش میدهد، خاطرنشان کرد: نیاز داریم همکارانمان در مناطق شهری نسبت به بازدید از محل اهتمام بیشتری به خرج داده و اجازه ندهند زمان آن از ثبت پیام طولانی شود.
وی گفت: بازه زمانی رسیدگی به پیامها از سوی ستاد ابلاغ شده و بر این اساس اغلب موارد فوری تا دو ساعت منجر به اقدام میشود؛ سایر پیامها نیز باید تا پنج روز پس از ثبت حداقل پاسخ اولیه دریافت کنند، بنابراین تاکید داریم که تمام پیامها حداقل در مرحله اولیه رسیدگی دارای پاسخ مناسب باشند، زیرا تأخیر در اقدام موجب کاهش امتیازات مناطق میشود و وقتی بازه زمانی بگذرد، بهصورت خودکار امتیاز منفی برای عملکرد آنها محسوب خواهد شد.
نظر شما