به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست کارگروه توسعه عدالت آموزشی، فضا و کیفیت آموزشی با بیان اینکه عدالت آموزشی از موضوعات مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: برای دست یافتن به این مهم نیازمند انسجام بالایی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.
وی با تأکید بر اینکه باید گزارش دقیقی از دستاوردها در حوزه فضا و تجهیزات ارائه دهیم، افزود: اتفاقات مهم و قابل توجهی در شرف انجام است، بنابراین نیازمند تجمیع گزارش نتایج و دستاوردها هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی، نیازمند اطلس نیازها و نقشه راه و اقدامات عملیاتی هستیم، ادامه داد: مدیران مرتبط با این پروژه موظف هستند گزارش لحظهای از اقدامات در دست انجام را ارائه دهند تا مشخص شود که چه مقدار از مسیر را پیمودهایم.
وی با بیان اینکه گزارش مدونی از اقدامات تیمهای جهادی باید ارائه شود، افزود: در حوزه فضا و کیفیت نیازمند گزارش اقدامات هستیم، چراکه نقشه و طراحی آن از چندی پیش مشخص شده است، بنابراین همت مدیران مربوط باید بر اقدامات عملیاتی در این حوزهها باشد.
کاظمی با اشاره به اجرای الگوی مدرسه تراز تصریح کرد: توسعه فضا و کیفیت آموزشی با اجرای مدرسه تراز به یکدیگر متصل و در قالب توسعه کیفیت و فضاهای آموزشی در حال اجرا است و استقرار الگوی مدرسه تراز، با توسعه عدالت در فضا و تجهیزات و کیفیتبخشی به آموزش، عینیت مییابد.
وی بر رصد دائمی این طرح و بررسی مشکلات و کاستیها بر سر راه این پروژه تأکید کرد و گفت: نیازمند برنامه عملیاتی در استانها هستیم تا با بررسی روند و رویکرد انجام طرح به صورت مستمر در جریان اقدامات قرار گیریم، همچنین نیازمند شبکهسازیهای متعددی در سراسر کشور در حوزه کیفیت بخشی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در حوزه رسانه نیازمند مستندسازی در مسیر اجرای طرح هستیم، اضافه کرد: با به تصویر کشیدن اقدامات، مخاطبین به طور کامل در جریان برنامههای عملیاتی قرار میگیرند.
وی بر همافزایی و همراهی تیم اجرای پروژه توسعه عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: این خواسته رئیس دولت است و برای اجرای آن باید همصدا باشیم تا یک بار برای همیشه مشکلات نظام تعلیم و تربیت رفع شود.


نظر شما