محمدتقی رفیعی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان از ابتدای سال ۱۴۰۴ روزهای پرکاری را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: مهمترین اقدام کارشناسان مرکز، پاسخگویی ۲۴ ساعته به میهمانان نوروزی بود و این مرکز با ایجاد شبکه اطلاعرسانی و ارتباط مناسب بین دستگاههای خدمترسان از آخرین وضعیت پذیرش مراکز اقامتی مطلع میشد تا کارشناسان نوروزی به بهترین شکل مسافران را راهنمایی کنند.
وی با بیان اینکه چند اقدام جدید در حوزه ارتباطات مردمی، نوروز ۱۴۰۴ را برای شهرداری اصفهان متفاوت کرده بود، افزود: ارزیابی، آموزش و هماهنگی افرادی که به عنوان کارشناسان نوروزی در دو هفته ابتدایی سال همراه ۱۳۷ میشدند از اسفند سال گذشته آغاز شد، پشتیبانی برنامه کاربردی «اصفهان من» در قسمت ثبت پیامهای مسافران از شهر مبدا تا اصفهان به عهده این مرکز بود و راهنمای دوزبانه برای گردشگران خارجی راهاندازی شد.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اتفاق درخور توجه نوروز سال جاری این بود که برای ارتباط با مسافران تنها به یک راه بسنده نشده بود و سرگردانی مسافران نوروزی در اصفهان با یک نظام یکپارچه ارتباطات مردمی کاهش یافت.
وی با بیان اینکه تماس با سامانه ۱۳۷ تنها یکی از ابزارهای ارتباطی شهرداری با مسافران بود که بیشتر برای اطلاع از موضوعات لحظهای و فوری موردنیاز مسافران به آن رجوع میشد، ادامه داد: مسافران هنگام ورود به کلانشهر اصفهان هم پیامک اطلاعرسانی و نشانی برنامه کاربردی اصفهان من را دریافت میکردند هم به وسیله چهار ستاد اسکان در ورودیهای شهر راهنمایی میشدند تا ماندگاری آنها در شهر با برنامهریزی بهتری اتفاق افتد.
رفیعی اظهار کرد: در جریان سفر نیز در کنار سامانه تلفنی ۱۳۷، راهنمایان گردشگری در سطح شهر به صورت چهره به چهره مسافران را راهنمایی میکردند؛ اگرچه مرکز ارتباطات مردمی بهطور مستقیم بر تمام این فرایند نظارت و مدیریت نداشت، اما مسئولیت دریافت بازخورد از تماسگیرندگان با سامانه ۱۳۷ و نحوه عملکرد عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر به عهده این مرکز بود.
وی گفت: روزانه نحوه برخورد، راهنمایی و اطلاعرسانی پاسخگویان گردشگری مورد ارزیابی قرار گرفت که از جمع تماس گیرندگان با سامانه ۹۷.۲۶ درصد از این کارشناسان رضایت داشتند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع بیش ۱۸۱ ساعت برای راهنمایی و ثبت دغدغههای مسافران نوروزی اصفهان توسط کارشناسان نوروزی ۱۳۷ مکالمه تلفنی ثبت شده که این جدای از زمان صرف شده برای ارتباط از طریق پیامک، شبکههای اجتماعی و برنامه کاربردی اصفهان من میشود که همگی توسط سرپرستان شیفت بهوسیله داشبوردهای مدیریتی نظارت میشد.
رفیعی افزود: بر اساس آمار ۱۲ هزار و ۵۰۹ مسافر از طریق تماس تلفنی با کارشناسان نوروزی مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان صحبت کردند که بیشترین حجم تماس مربوط به روز دوم فروردین و کمترین آن مربوط به سه روز پایانی تعطیلات است.
وی با بیان اینکه همچون سالهای گذشته بیشترین درخواست مسافران مربوط به مراکز اقامتی شهر بوده است که به ترتیب به اسکان مدارس، ورزشگاهها، منازل استیجاری و هتلها و مهمانپذیرها هدایت شدهاند، گفت: درخواست برای مراکز اقامت سرپوشیده در هفته دوم تعطیلات با توجه به برودت هوا و بارش باران بهاری افزایش یافت که مسافران به نزدیکترین ورزشگاه پیشبینی شده برای اسکان راهنمایی میشدند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: تجربه نوروز سال جاری نشان داد یکپارچگی خدمات در حوزه ارتباطات مردمی میتواند رضایت مخاطب را افزایش دهد بنابراین امیدواریم با اجرای «سند راهبردی نظام جامع مدیریت ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان» که در روزهای آتی رونمایی میشود، این یکپارچگی به نحو شایستهتری توسط تمام ارکان شهرداری محقق شود.
نظر شما