از ابتکار شهرها برای رفع بی‌خانمانی تا مدیریت موفق پسماند

بدترین فرودگاه‌های جهان، چالش شهرهای هوشمند، کشورهای جهان با بیشترین و کمترین زنان شاغل، مدیریت موفق پسماند در شهرهای پیشتاز، رشد چشمگیر صنعت جذب مستقیم کربن، بهترین دانشگاه‌های جهان، ابتکار شهرها برای کاهش بی‌خانمانی و گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۵ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جدیدترین خبرهای جهان را در این بسته خبری بخوانید.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

سفر هوایی به‌خودی‌خود بسیار استرس‌زاست، در این میان بعضی از فرودگاه‌ها این تجربه را غیرقابل تحمل می‌کنند. از تأخیرهای مداوم و پایانه‌های پر هرج‌ومرج گرفته تا خدمات ضعیف به مسافران و خطوط امنیتی کابوس‌وار، این فرودگاه‌ها بین مسافران به ناامیدکننده بودن شهرت پیدا کرده‌اند و به‌دلیل شلوغی بیش‌ازحد، امکانات قدیمی یا اتصالات نامطمئن به‌طور مکرر مسافران را به وحشت انداخته‌اند، تا آنجا که بیشتر آن‌ها سعی دارند تا جای ممکن از آن‌ها اجتناب کنند. در ادامه با بدترین فرودگاه‌های جهان آشنا می‌شویم که به دلیل تأخیر، ناکارآمدی و شکایات مسافران بدنام هستند.

فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) - کابوس ترافیکی

فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس یکی از شلوغ‌ترین، آشفته‌ترین و خسته‌کننده‌ترین فرودگاه‌های جهان برای مسافران است. طرح ترمینال این فرودگاه گیج‌کننده، ازدحام ترافیک در آن فاجعه‌بار و تردد بین پایانه‌ها ناایمن است. تأخیر در پروازها در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس امری عادی است و با پروژه‌های ساخت‌وساز مداوم، مسافران همواره درگیر پیچ‌وخم‌های مسیرهای انحرافی و مسافت‌های طولانی پیاده‌روی هستند. این فرودگاه می‌تواند یک سفر ساده را به یک فاجعه تبدیل کند.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه لاگواردیا نیویورک (LGA) - فرودگاهی مداوم در حال توسعه

لاگواردیا به‌دلیل ترمینال‌های قدیمی و تنگ و تأخیرهای مکرر، مدت‌هاست که محل شوخی‌های فرودگاهی بوده و هرچند بازسازی‌های اخیر تا حدودی این تجربه را بهبود بخشیده است، همچنان با گزینه‌های ضعیف حمل‌ونقل عمومی، ازدحام بیش‌ازحد و شلوغی باندها دست‌وپنجه نرم می‌کند. مسافران این فرودگاه را به‌عنوان یکی از استرس‌زاترین فرودگاه‌های آمریکا توصیف می‌کنند که تأخیر در پروازهای آن بیشتر از پروازهای به‌موقع‌اش است.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه بین‌المللی شیکاگو اوهار (ORD) - مرکز تاخیرها

اوهار هرچند یک مرکز اصلی پرواز در شیکاگو است، یکی از بدترین فرودگاه‌ها در زمینه لغو و تأخیر در پروازهاست و مسافران به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی شدید در زمستان، رعدوبرق‌های مکرر و ازدحام ترافیک هوایی، با اتلاف زمان بیشتری در فاصله انتظار تا پرواز روبه‌رو می‌شوند. بزرگی این فرودگاه نیز توقف در آن را استرس‌زا می‌کند، زیرا گاهی رفتن از یک ترمینال به ترمینال دیگر نیاز به یک حرکت سریع و حتی دویدن در راهروهای بی‌پایان دارد.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه هیترو لندن (LHR)- ازدحام‌های سرسام‌آور

هیترو یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی جهان است، اما به خطوط امنیتی طولانی، چیدمان‌های گیج‌کننده ترمینال‌ها و سالن‌های شلوغ شهرت دارد. مسافران این فرودگاه تا دو ساعت از زمان خود را در مرحله بررسی امنیتی و کنترل پاسپورت می‌گذرانند و برای بسیاری، هیترو بیشتر شبیه یک اتاق انتظار است تا یک فرودگاه در سطح جهانی.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک (EWR) - تأخیر تأخیر تأخیر

فرودگاه بین‌المللی نیوآرک لیبرتی همواره در میان بدترین فرودگاه‌های ایالات‌متحده‌آمریکا برای پروازهای به‌موقع قرار دارد. لغو مکرر پروازها و فقدان سازماندهی کلی، این فرودگاه را به کابوس مسافران تبدیل کرده است. حتی زمانی که پروازها بدون مشکل انجام می‌شود، پایانه‌های قدیمی فرودگاه، غذاهای گران‌قیمت و چیدمان گیج‌کننده، تجربه ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه شارل‌دوگل پاریس (CDG) - هزارتوی سردرگمی

تردد در فرودگاه شارل‌دوگل پاریس به‌رغم اینکه یکی از مهم‌ترین مراکز بین‌المللی اروپا محسوب می‌شود، بسیار ناامیدکننده است. پایانه‌های این فرودگاه از هم فاصله زیادی دارند و در آن‌ها خدمات مشتری وجود ندارد که این امر ارتباطات را استرس‌زا می‌کند. بسیاری از مسافران از انتظارهای طولانی در بخش‌های امنیتی و کنترل پاسپورت در این فرودگاه شکایت دارند و بعضی از آن‌ها تأخیرهای چند ساعته را گزارش می‌دهند. این فرودگاه به‌شدت از ویژگی‌های شهری که به ظرافت و کارایی شهرت دارد، دور است.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه بین‌المللی میامی (MIA) - خطوط طولانی و خدمات ضعیف

فرودگاه بین‌المللی میامی دروازه‌ای کلیدی به آمریکای لاتین، اما یکی از پراسترس‌ترین فرودگاه‌ها در ایالات متحده آمریکاست. خطوط گمرکی و مهاجرتی این کشور بسیار طولانی است و علائم ضعیف و چیدمان نامنظم، پیدا کردن مسیر را برای مسافران دشوار می‌کند. تأخیرها در این فرودگاه امری عادی است و با ارائه تعداد کمی غذا و صندلی، انتظار را برای پرواز در خود بی‌پایان می‌کند.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه بین‌المللی نینوی آکوینو مانیل (MNL) - قدیمی و غرق‌شده

فرودگاه اصلی مانیل به‌دلیل زیرساخت‌های ضعیف، ازدحام بیش‌ازحد و ناکارآمدی همواره در لیست بدترین فرودگاه‌های جهان قرار گرفته است. این فرودگاه از قطعی برق مکرر، مشکلات تهویه مطبوع و زمان انتظار طولانی برای دریافت چمدان رنج می‌برد. بررسی‌های امنیتی در این فرودگاه بسیار طول می‌کشد و برای مسافران تجربه‌ای خسته‌کننده است. با صندلی‌های محدود و فرآیندهای آشفته سوار شدن، فرودگاه بین‌المللی نینوی آکوینو مانیل مکانی است که بیشتر مسافران سعی می‌کنند از آن اجتناب کنند.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو (YYZ) - کابوس تاخیرها

تورنتو پیرسون به دلیل تأخیر در پرواز، مشکلات بار و ازدحام بیش‌ازحد بدنام است. روند گمرک این فرودگاه به طرز دردناکی کند است، به‌طوری‌که مسافران اغلب بیش از یک ساعت منتظر می‌مانند تا از گیت عبور کنند. در زمان اوج سفر، خطوط امنیتی بی‌پایانی در این فرودگاه کشیده می‌شوند و بسیاری از مسافران انتظار طولانی‌مدت را برای دریافت چمدان‌های خود گزارش می‌دهند. برای یک مرکز اصلی آمریکای شمالی، شهرت پیرسون در سال‌های اخیر بسیار ضربه خورده است.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

فرودگاه بین‌المللی سائوپائولو-گوارولوس (GRU) - مبارزه‌ای از آغاز تا پایان

گوارولوس به‌عنوان بزرگترین فرودگاه برزیل، دروازه اصلی برای مسافران بین‌المللی است، مسافران به‌طور مرتب از خطوط طولانی مهاجرتی، پیشخوان‌های نامنظم چک‌این و حداقل امکانات این فرودگاه شکایت دارند. گزینه‌های غذایی در این فرودگاه محدود و گران هستند و تردد بین پایانه‌ها چالش‌برانگیز است. تأخیرهای مکرر پرواز و مشکلات گم شدن چمدان، فرودگاه بین‌المللی سائوپائولو-گوارولوس را به یکی از ناامیدکننده‌ترین فرودگاه‌ها برای ترانزیت تبدیل کرده است.

بدترین فرودگاه‌های جهان + عکس

بازنشستگی‌های اجباری با بحران مالی سازمان جهانی بهداشت

کارکنان سازمان جهانی بهداشت که تا ماه ژوئن ۵۵ سال یا بیشتر سن دارند، ایمیلی درباره پیشنهاد بازنشستگی زودهنگام با حقوق چهار ماه دریافت کرده‌اند. این پیشنهاد داوطلبانه است و کارکنانی که آن را بپذیرند تا پانزدهم ژوئیه از سازمان جدا خواهند شد. این آخرین اقدام سازمان جهانی بهداشت برای پر کردن شکاف مالی قابل‌توجه ناشی از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از این سازمان است.

دولت ترامپ به‌طور کلی از کمک‌های جهانی نیز عقب‌نشینی می‌کند و آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده را نیز تعطیل می‌کند. سازمان جهانی بهداشت پیش از این استخدام را متوقف کرده، سرمایه‌گذاری‌ها را به حالت تعلیق درآورده و سفرهای غیرضروری را کاهش داده است.

بحران مالی سازمان جهانی بهداشت در پی خروج آمریکا

ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار به سازمان جهانی بهداشت کمک کرد تا بیماری‌هایی همچون ایدز، فلج اطفال، ابولا و شیوع اخیر ویروس مرگبار ماربورگ را مهار کند. تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل این سازمان، به تصمیم ترامپ واکنش نشان داده و گفته است دلایل خروج از سازمان جهانی بهداشت با حقایق مطابقت ندارد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تأیید کرد که این سازمان، بسته بازنشستگی زودهنگام داوطلبانه را به کارکنان جهانی ارائه کرده است. بازنشستگی زودهنگام می‌تواند به سازمان جهانی بهداشت کمک کند تا حقوق و دستمزد خود را کاهش دهد که یکی از بزرگترین اقلام بودجه جاری آن است. سن بازنشستگی کنونی در این سازمان ۶۵ سال است، اگرچه افرادی که قبل از سال ۲۰۱۴ استخدام شده‌اند، می‌توانند از ۶۲ سالگی بازنشسته شوند و کسانی که قبل از سال ۱۹۹۰ استخدام شده‌اند، می‌توانند در ۶۰ سالگی بازنشسته شوند.

شرایط این پیشنهاد نشان می‌دهد که کارکنانی که این پرداخت را دریافت می‌کنند، همچنان باید یک دوره سه ماهه را برای اطمینان از تحویل کار خود بگذرانند و تا ۴۵ روز مرخصی سالانه استفاده‌نشده به آن‌ها پرداخت می‌شود. کارکنان بین‌المللی واجد شرایط دریافت غرامت برای هزینه بازگشت به کشورهای خود خواهند بود.

در حالی که بازنشستگی زودهنگام هزینه‌های سازمان جهانی بهداشت را کاهش می‌دهد، می‌تواند به‌معنای خروج برخی از باتجربه‌ترین کارکنان سازمان باشد. هنوز مشخص نیست که آیا سازمان جهانی بهداشت در صورت بی‌تمایلی کارکنان به ترک زودهنگام، به کاهش اجباری مشاغل متوسل خواهد شد یا خیر.

ایالات متحده تا سی‌ویکم ژانویه مبلغ ۱۳۳ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت بدهکار بود. این سازمان پیش از خروج ایالات متحده نیز به دلیل شرایط اقتصادی در سراسر جهان در وضعیت مالی دشواری قرار داشت. کشورهای اروپایی نیز به‌دلیل افزایش تنش‌های جهانی، در حال کاهش بودجه کمک‌های خود هستند زیرا هزینه‌ها را به سمت دفاع و بخش نظامی تغییر می‌دهند.

مذاکرات بریتانیا و ژاپن در بحبوحه جنگ تعرفه‌ای

دونالد ترامپ اعلام کرده است که تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر فولاد و آلومینیوم، از چهارشنبه هفته آینده بدون هیچ استثنایی اعمال خواهد شد. علاوه بر این، ترامپ تهدید کرده است که تعرفه‌هایی در حدود ۲۵ درصد بر واردات خودرو اعمال خواهد کرد، این در حالی است که در سال گذشته، خودرو به‌طور تقریبی یک‌سوم کل صادرات ژاپن به ایالات متحده را تشکیل می‌داد.

ژاپن قصد دارد برای معافیت از تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم، با مقامات واشنگتن گفت‌وگو کند. این در حالی است که دونالد ترامپ تهدید به اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات فولاد، آلومینیوم و خودرو کرده است. پیش‌تر، ترامپ از امکان یک توافق تجاری خوب با بریتانیا پس از برگزیت خبر داده بود که می‌تواند به بریتانیا در اجتناب از تعرفه‌های ایالات متحده کمک کند.

مذاکرات بریتانیا و ژاپن در بحبوحه جنگ تعرفه‌ای

در پی افزایش تنش‌های تجاری جهانی و اعمال تعرفه‌های متقابل بین کشورها، بریتانیا و ژاپن روز جمعه مذاکراتی در توکیو انجام دادند و طی آن، اهمیت تجارت آزاد را خاطرنشان کردند. مقامات ارشد دو کشور بر ضرورت مقابله با روندهای روبه‌رشد چندپارگی تجاری که به اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند و ایستادگی در برابر قوانین منصفانه و تجارت بین‌المللی بر پایه قانون، تأکید ویژه‌ای داشتند.

وزیر تجارت بریتانیا اعلام کرد که توافقی بین بریتانیا و ژاپن، به ترتیب چهارمین و ششمین اقتصاد بزرگ جهان، در راه است تا شراکت امنیتی و اقتصادی خود را تقویت کنند. این اظهارات پس از نخستین دور مذاکرات «۲+۲» بین رینولدز و یوجی موتو، وزرای تجارت دو کشور و دیوید لامبی و تاکشی ایوایا، وزرای امور خارجه دو کشور مطرح شد.

موضوعات کلیدی این نشست امنیت اقتصادی، تجارت آزاد، امنیت انرژی و تعامل با کشورهای جنوب بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان مذاکرات، وزرا به این نتیجه نهایی رسیدند که در رویارویی با چالش‌های موجود در تجارت جهانی، افزایش تاب‌آوری اقتصادی در سطح بین‌المللی می‌تواند نقش مهمی در رشد پایدار و باثبات جهانی ایفا کند.

مذاکرات بریتانیا و ژاپن در بحبوحه جنگ تعرفه‌ای

وزیر تجارت و صنعت ژاپن اظهار داشت که ژاپن و بریتانیا بر اهمیت حفظ تجارت آزاد و همکاری با متحدان برای تقویت زنجیره‌های تأمین، فناوری‌های نوظهور، تضمین شرایط برابر و پاسخگویی به مازاد ظرفیت و فشارهای اقتصادی تأکید مجدد کردند. وزیر امور خارجه بریتانیا با اشاره به اهمیت تبادل نظر بین مقامات ارشد، بیان کرد که مذاکرات به‌طور واقعی ارزش بحث‌های بین بخشی بین چهار وزیر را تقویت کرد و نشان داد که منافع مشترک آن‌ها در نظام بین‌المللی بر پایه قانون به‌طور کامل واضح و اساسی است.

شهرهای هوشمند، گذر از چالش‌ها و فتح قله‌های نوآوری

بسیاری از شهرهای امروزی آرزوی تبدیل شدن به شهرهای هوشمند آینده را دارند، اما برای دستیابی به این هدف، باید بر چالش‌های مرتبط با تدوین یک استراتژی پیچیده غلبه کنند؛ استراتژی که شامل مشارکت‌کنندگان دولتی و خصوصی، ذی‌نفعان مستقیم و غیرمستقیم، یکپارچه‌سازها، ارائه‌دهندگان خدمات شبکه و مدیریت‌شده، فروشندگان محصولات و ارائه‌دهندگان زیرساخت فناوری اطلاعات می‌شود.

شهرهای هوشمند باید دارای بنیادی‌ترین زیرساخت فناوری اطلاعات مبتنی بر استانداردها باشند که طیف گسترده‌ای از نیازها را برآورده کند و از فناوری‌های پیشرفته همچون حسگرهای اینترنت اشیا، ابزارهای اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل و راهکارهای بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پشتیبانی کند.

شهرهای هوشمند، گذر از چالش‌ها و فتح قله‌های نوآوری

برنامه‌ریزی برای شهرهای هوشمند، یک عمل متعادل‌کننده است که شهروندان، سازمان‌های دولتی، دولت‌های ایالتی و محلی و شرکت‌های خصوصی را درگیر می‌کند. دستیابی به این تعادل، فرصت‌های بزرگی را برای کسب‌وکار، پایداری، پیشگیری از حوادث، ایمنی عمومی و بهبود کیفیت زندگی ایجاد می‌کند. وعده شهرهای هوشمند به‌دلیل وجود بخش‌ها و اجزای بسیار زیاد، دشوار است. این اجزا شامل ساختمان‌های هوشمند، حکمرانی هوشمند، بهداشت و درمان هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، امنیت هوشمند، انرژی هوشمند، تجارت هوشمند و زیرساخت هوشمند است. چالش‌هایی در مسیر رسیدن به هوشمندی وجود دارند که امروزه می‌توان با ترکیبی از نوآوری‌های فناوری و همکاری بین سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی به آنها پرداخت.

زیرساخت عنصر اساسی یک شهر هوشمند است

امروزه، عناصر اصلی یک شهر هوشمند از طریق ذی‌نفعان، فروشندگان و فناوری‌های مختلف به هم متصل شده‌اند که یک اکوسیستم پراکنده ایجاد می‌کند. با گسترش این طرح، محیط قادر به برآورده کردن نیازهای خود، پشتیبانی از فناوری‌های جدید یا همسویی مؤثر با خدمات برنامه‌ریزی‌شده شهرداری یا تلاش‌های ساخت‌وساز نخواهد بود.

اگر زیرساخت فیزیکی یک شهر محبوب از جمله پارک‌های زیبا، فضاهای عمومی خوش‌ساخت، محله‌های مسکونی، موزه‌ها و یک منطقه مالی مرکزی را در نظر بگیرید، ارزش آن برای شهروندان بدون جاده‌های مناسب و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی به‌طور کامل محقق نمی‌شود. با رشد شهر، جاده‌ها زیر بار ترافیک دچار مشکل می‌شوند و قادر به رفع نیازهای شهروندان نخواهند بود.

شهرهای هوشمند، گذر از چالش‌ها و فتح قله‌های نوآوری

زیرساخت فناوری اطلاعات سریع و انعطاف‌پذیر

زیرساختی که مقیاس‌پذیر نباشد، با ادامه تکامل قابلیت‌های شهر هوشمند، بی‌فایده خواهد بود. در حالی که اجزای ماژولار، بلوک‌های ضروری برای شهرهای هوشمند هستند، میزان داده‌های مورد استفاده برای تغذیه این اجزا باید بتواند با افزایش میزان داده‌های تولیدشده، افزایش پیدا کند.

به‌عنوان مثال، با ادامه اتصال مسیرهای اتوبوس، برنامه‌های اشتراک‌گذاری خودرو و الگوهای گره ترافیکی با زیرساخت‌های حمل‌ونقل همچون چراغ‌های راهنمایی، میزان استفاده از داده‌ها به‌شدت افزایش خواهد یافت. بدون توانایی مقیاس‌بندی و اتصال داده‌های به‌دست‌آمده از هر یک از این دستگاه‌ها، مزایای کامل یک شهر متصل و هوشمند نمی‌تواند به‌طور کامل آشکار شود.

شهرهای هوشمند، گذر از چالش‌ها و فتح قله‌های نوآوری

پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌های مؤثر و کارآمد

توانایی دریافت، ذخیره و تجزیه و تحلیل مؤثر و کارآمد مقادیر روزافزون داده‌های اینترنت اشیا، موضوعی است که در عمل، مزایای شهرهای هوشمند را تسریع می‌کند. شهرهای هوشمند به اندازه توانایی خود در پردازش داده‌ها موفق هستند؛ قابلیتی که نیازمند یک زیرساخت هوشمند و خودکار است که بتواند از فراوانی و گستردگی داده‌ها پشتیبانی کند و قابلیت‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از ذخیره‌سازی، پردازش و تجزیه و تحلیل طولانی‌مدت را ارائه دهد.

نبرد نابرابر شهرهای جهان با فقر و بی‌خانمانی

جمع‌آوری آمار دقیق افراد بی‌خانمان کار آسانی نیست، اما آخرین تحقیق جهانی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۵ نشان داد حدود ۱۰۰ میلیون نفر در دنیا بی‌خانمان هستند. بر اساس گزارش سال ۲۰۲۲ این سازمان، حدود ۱.۶ میلیارد نفر به مسکن مناسب و استاندارد دسترسی ندارند که یک میلیارد نفر از آن‌ها در شرایط بسیار بد و در زاغه‌ها به سر می‌برند. بهبود دسترسی همه ساکنان شهری به مسکن مناسب، خدمات اولیه و امکانات رفت‌وآمد، می‌تواند فقر و نابرابری را کاهش دهد و به ایجاد جوامعی هماهنگ، صلح‌آمیز و مرفه کمک کند.

گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد بین ۳.۳ تا ۳.۶ میلیارد نفر در شرایطی زندگی می‌کنند که در برابر تغییرات آب‌وهوایی بسیار آسیب‌پذیر هستند. در حال حاضر، بیش از ۷۰ درصد شهرها با پیامدهای زیست‌محیطی، اجتماعی و بهداشتی تغییرات آب‌وهوایی برای جمعیت‌های شهری، زنان، کودکان، سالمندان، افراد دارای معلولیت و آسیب‌پذیرترین افراد جامعه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

هر سال میلیون‌ها نفر به‌دلیل درگیری‌ها، ناامنی غذایی، بحران آب‌وهوایی و سایر موارد اضطراری، مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند و با طولانی‌تر شدن بحران‌ها، مهاجران برای مدت طولانی‌تری آواره می‌مانند که این امر، فشار بر شهرها را برای تسهیل ادغام اجتماعی و اقتصادی آن‌ها و همچنین دسترسی پایدار به خدمات افزایش می‌دهد.

نبرد نابرابر شهرهای جهان با فقر و بی‌خانمانی

مسئله بی‌خانمانی ابعاد گوناگونی دارد؛ از افرادی که شب را در خیابان‌ها و فضاهای عمومی به صبح می‌رسانند تا کسانی که به‌طور موقت در پناهگاه‌های اضطراری اسکان داده می‌شوند. همین تنوع، اندازه‌گیری دقیق و مقایسه آمار مربوط به بی‌خانمانی را در سطح جهانی با چالش روبه‌رو می‌کند.

یکی از مهم‌ترین موانع، تفاوت در تعریف و شیوه اندازه‌گیری بی‌خانمانی در کشورهای مختلف است. این تفاوت‌ها گاهی آن‌قدر زیاد است که حتی مقایسه آمار یک کشور در طول زمان یا بین مناطق مختلف آن نیز دشوار می‌شود. آمارهای موجود به‌طور معمول شامل افرادی نمی‌شود که دوره‌های کوتاه‌مدت بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند، کسانی که نزد دوستان و آشنایان می‌مانند، افرادی که در خودروی خود زندگی می‌کنند یا به دنبال دریافت حمایت‌های رسمی نیستند.

کددذللللدللا

کد خبر 848839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.