به گزارش ایمنا مجله قلب در سال ۲۰۱۲ تحقیقی منتشر کرد که طی آن با بررسی ۲۳ هزار فرد مشخص شد آنهایی که مکملهای کلسیم مصرف میکردند، ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از بقیه دچار حمله قلبی شدند، در صورتی که مصرف خود شیر هیچ اثری در این امر نداشت. همچنین این مطالعه نشان داد افزايش خطر ناراحتیهای قلبی به دنبال مصرف مکمل کلسيم ارتباطی به سن، جنس و نوع مکمل ندارد.
از اینرو توصیه میشود کلسیم را از راه مواد غذایی حاوی این ماده تامین کنید. در کنار محصولات لبنی که سرشار از این ماده هستند، هفتهای دو بار ماهی مصرف کنید و هر آن چه که حاوی ویتامین D است را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
/۱۰۴
خبرگزاری ایمنا: بسیاری از افراد به جای استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم، مکمل آن را مصرف میکنند؛ بیآنکه بدانند این نوع مکمل مضر است و موجب افزایش احتمال بروز حمله قلبی میشود.
کد خبر 75906
نظر شما