ارزیابان آزمون استخدامی با انتخاب معلمان اصلح به رفع چالش‌های آموزشی کمک کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ارزیابان آزمون استخدامی باید با آگاهی از شرح وظایف خود و انتخاب معلمان اصلح و توانمند تا حدود زیادی به حل چالش‌های فراروی آموزش و پرورش کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی شامگاه _پنجشنبه شانزدهم فروردین_ در مراسم آغاز دوره توانمندسازی ارزیابان آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی و استثنایی که در سالن اجتماعات کانون تربیتی-فرهنگی رشد برگزار شد، اظهار کرد: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اثربخشی آموزش‌ها و رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت، معلمان باید از یک‌سری مهارت‌های حرفه‌ای برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: علاوه بر تخصص شغلی کوچک‌ترین رفتار معلم در کلاس درس به ویژه در مقطع ابتدایی برای دانش‌آموزان الگو است و رفتار معلمان از نظر نظم، ادب، احترام به دیگران، مهارت‌های زندگی، رعایت قانون، سخت‌کوشی و توانایی حل مسئله به الگویی برای محصلان تبدیل می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه برای تربیت نسل تأثیرگذار در درجه نخست باید آموزگاران ما دارای چنین شایستگی‌هایی باشند، گفت: ارزیابان حرفه‌ای باید با آگاهی از شرح وظایف خود و انتخاب معلمان اصلح و توانمند تا حدود زیادی به حل چالش‌های فراروی آموزش و پرورش کمک کنند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: ارزیابی و قضاوت امر خطیر کاری سخت و بسیار حساس است و به همین جهت وقتی فرد در این موقعیت قرار می‌گیرد، باید کاملاً مسلط و آگاهانه، بدون پیش‌داوری و با رعایت اصل عدالت تصمیم‌گیری کند.

وی همچنین به برگزاری رویداد الف‌تا هم اشاره کرد و گفت: این رویداد در ارائه الگوهای مناسب تحولی و تربیتی و اشاعه روایت‌های الهام‌بخش تربیتی نقش بسزایی دارد؛ بنابراین باید با استفاده از تجربه‌نگاری از تجربیات موفق برگزیدگان سال گذشته استفاده بهینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش پایانی صحبت‌هایش خواستار برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران، تسهیل‌گری شیوه انجام کار و اهتمام ویژه تمام حوزه‌ها بر انجام این رویداد علمی شد.

کد خبر 741776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.