رکوردشکنی بریتانیا در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

انتشار گازهای گلخانه‌ای بریتانیا در سال ۲۰۲۳ به دلیل مصرف کمتر گاز، ۵.۴ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هدف بریتانیا برای رسیدن به آلایندگی صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ مستلزم تغییراتی در نحوه غذا خوردن و سفر مردم، همچنین چگونگی تولید برق است که این تغییرات تاکنون نتایج مثبتی را به همراه داشته است. داده‌های دولتی این کشور نشان می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای آن در سال ۲۰۲۳ شاهد کاهشی ۵.۴ درصدی بوده است و گاز کم‌تری برای تولید برق و گرمایش خانه‌ها استفاده شده است. وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر خالص بریتانیا این کاهش را در درجه اول به کاهش تقاضای گاز از بخش‌های تأمین برق، ساختمان‌ها و استفاده از محصولات نسبت می‌دهد.

مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای ۳۸۴.۲ میلیون تن معادل دی‌اکسیدکربن در سال ۲۰۲۳ برآورد شد و بخش برق که حدود ۱۱ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای بریتانیا را تشکیل می‌دهد، با ۴۱.۱ در مقایسه با ۵۱.۹ میلیون تن معادل دی‌اکسیدکربن در سال ۲۰۲۲ بیشترین کاهش را به ثبت رساند.

رکوردشکنی بریتانیا در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

کاهش مصرف گاز در بریتانیا

افزایش تولید برق هسته‌ای فرانسه در سال ۲۰۲۳ نیز به معنای واردات برق بیشتر توسط بریتانیا بود و در حالی که تقاضای برق کشور کاهش داشت، نیاز به تولید برق از سوخت فسیلی داخلی را نیز کاهش داد.

داده‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ تولید برق گازی در بریتانیا ۲۱.۱ درصد کاهش پیدا کرده است. در بخش ساختمان‌ها و استفاده از محصولات نیز انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۶.۲ درصد کاهش داشته که این امر حد زیادی به‌دنبال کاهش تقاضا برای گرمایش به دلیل هزینه‌های بالای انرژی و سایر بخش‌های مربوطه است‌. قیمت انرژی برای اکثر خانوارهای بریتانیایی در پایان سال ۲۰۲۲ با وجود حمایت دولت به بالاترین حد خود رسید و تا جولای ۲۰۲۳ شروع به کاهش نکرد.

انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش صنعت نیز به دلیل کاهش مصرف سوخت در صنایع آهن و فولاد هشت درصد کاهش داشت و در بخش حمل‌ونقل داخلی که شامل سفرهای جاده‌ای، حمل‌ونقل هوایی و کشتی‌رانی می‌شود، انتشار این گازها شاهد ۱.۴ درصد کاهش بود. به این ترتیب در سال ۲۰۲۳ انتشار دی‌اکسیدکربن در بریتانیا به‌عنوان گاز گلخانه‌ای اصلی، ۳۰۲.۸ میلیون تن برآورد شد که ۶.۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ است.

رکوردشکنی بریتانیا در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

کد خبر 740096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.