افزایش تاب‌آوری ونکوور با به‌روزرسانی استراتژی‌های اقلیمی

ونکوور کانادا با به‌روزرسانی استراتژی سازگاری با تغییرات اقلیمی خود، با حمایت از اقتصاد محلی و ایجاد جوامع انعطاف‌پذیرتر بر کاهش خطرات مربوط به تغییرات آب‌وهوایی متمرکز شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ونکوور کانادا استراتژی سازگاری با تغییرات اقلیمی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ خود را به‌روزرسانی کرد. این برنامه آینده‌نگر بر کاهش تأثیر خطرات مربوط به تغییرات آب‌وهوایی بر شهر تمرکز دارد، جوامع را انعطاف‌پذیرتر و از اقتصاد محلی حمایت می‌کند.

استراتژی به‌روزشده بر اقداماتی برای پاسخگویی به پنج خطر اصلی مرتبط با تغییرات آب‌وهوایی متمرکز است که بر ونکوور تأثیر دارد. این موارد شامل گرمای شدید، کیفیت پایین هوا (به دلیل دود آتش‌سوزی جنگلی)، خشکسالی، بارندگی شدید و افزایش سطح دریا می‌شود.

افزایش تاب‌آوری ونکوور با به‌روزرسانی استراتژی‌های اقلیمی

افزایش تاب‌آوری در به‌روزرسانی استراتژی ونکوور

استراتژی به‌روزشده ونکوور بر اساس موفقیت‌ها و نوآوری‌های قبلی، شامل بیش از ۶۰ اقدام استراتژیک برای حمایت از مردم، اکوسیستم‌ها و زیرساخت‌ها با کاهش خطرات و افزایش انعطاف‌پذیری در برابر این خطرات است. اقدامات در این برنامه از طریق افزایش دسترسی به فضای سبز، ایجاد فضاهای خنک‌کننده بیشتر و بهبود کیفیت هوای داخلی هنگام رویدادهای گرما و دود، همراه با توسعه زیرساخت‌های بهبود یافته، در راستای منفعت سلامت و ایمنی ساکنان قرار دارد.

برنامه‌ریزی سازگاری پیشگیرانه جدید همچنین از نوآوری اقتصادی و صرفه‌جویی مستقیم و غیرمستقیم در هزینه‌ها پشتیبانی می‌کند و اساس آن همچون دیگر برنامه‌های انطباقی دولت، این است که تغییرات آب‌وهوایی به‌طور نامتناسبی بر جمعیت‌های آسیب‌پذیر تأثیر می‌گذارد و هر اقدام آن با تعهد شهر به برابری هم‌سو می‌شود.

افزایش تاب‌آوری ونکوور با به‌روزرسانی استراتژی‌های اقلیمی

به این ترتیب ونکوور در حال سرمایه‌گذاری در اقدامات سازگاری پیشگیرانه برای ساختن شهری انعطاف‌پذیرتر، عادلانه‌تر و سالم‌تر در برابر تغییرات آب‌وهوایی است که با حمایت سایر سطوح دولت و شرکا، با سرمایه‌گذاری روی اقداماتی برای تقویت فضای سبز، گسترش تاج درختان، به‌روزرسانی ساختمان‌ها و اجرای طرح‌هایی برای تقویت زیرساخت‌ها و محله‌ها در راستای کاهش خطر و افزایش انعطاف‌پذیری آب و هوا صورت می‌گیرد.

نکات برجسته استراتژی عبارتند از:

• کاشت درختان با مشارکت هیئت پارک‌ها و تفریحات ونکوور برای افزایش سرمایش طبیعی از طریق سایه و افزایش پوشش تاج جنگل‌های شهری تا سال ۲۰۵۰ به ۳۰ درصد با تمرکز بر مناطق کم پوشش

• مقاوم‌سازی ۳۰ ساختمان از طریق برنامه‌های شتاب‌دهنده مقاوم‌سازی آپارتمان‌های اجاره‌ای و برنامه‌های کمک‌مالی غیرانتفاعی مقاوم‌سازی به‌منظور افزایش سرمایش و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساختمان‌ها در سراسر شهر، همچنین گنجاندن آن در سه هکتار از پروژه‌های خیابان شهر برای بهبود محیط طبیعی، حمایت از زهکشی و کاهش اثر جزیره‌ای گرمای شهری

• توسعه یک سیاست انطباق سواحل در سطح شهر برای ادامه برنامه‌ریزی‌ها و آماده‌سازی برای افزایش سطح دریا و سیل ساحلی، همچنین ساخت یک پروژه آزمایشی سازگاری ساحلی

افزایش تاب‌آوری ونکوور با به‌روزرسانی استراتژی‌های اقلیمی

طرح کاهش و سازگاری

کارکنان ونکوور طرح مشترک کاهش و سازگاری آب‌وهوایی را با تأکید بر اهمیت دوگانه این اقدام و هم‌سویی با تعهد شهر برای رسیدگی به چالش‌های آب‌وهوایی در حال تحول با راه‌حل‌های مبتنی بر علم ارائه خواهند کرد. با تقویت همکاری‌ها و هم‌سویی‌ها با استراتژی‌های سازگاری ملی و استانی، شهر موقعیت خوبی برای دسترسی به فرصت‌های بودجه برای ساختن شهری امن، سالم، تاب‌آور و عادلانه خواهد داشت.

کد خبر 736594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.