مدیریت و هوشمندسازی آب در حوزه فضای سبز اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه سعی داریم در مصرف آب برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم تا آب در همه قسمت‌های شهر مساوی تقسیم شود، گفت: این موضوع، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی را به‌دنبال خواهد داشت.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هوشمندسازی آبیاری فضای سبز شهری اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز همواره موضوع تأمین آب، انتقال، تولید و مصرف آن را مورد توجه قرار داده و شرایط موجود را به اطلاع شهروندان رسانده است.

وی افزود: برای تأمین آب از هر منبعی که وجود داشته باشد، از جمله تصفیه و چاه، یک‌سری خطوط انتقال آب وارد شبکه توزیع می‌شود و در پایان توسط پیمانکاران نگهداری، در بخش‌های مختلف بلوک‌های نگهداری مصرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درباره دغدغه‌هایی که در حاضر در بخش آبیاری با آن‌ها روبه‌رو هستند، تصریح کرد: به دلایل ناشی از تداخل کار پیمانکاران گاهی ضعف شبکه از نظر پوشش منطقه یا قطر لوله‌ها و یک سری از مسائل فنی موجب می‌شود که برخی نقاط، میزان آبی که باید مصرف کنند را دریافت نمی‌کنند یا اینکه با مصرف زیاد دریافت می‌کنند؛ به همین دلیل آب به بخش‌های دیگر نمی‌رسد. در این راستا امکان اینکه شبکه‌های موجود را کامل شخم بزنیم، جمع کنیم یا بخواهیم شبکه جدیدی را دوباره احداث کنیم وجود ندارد، زیرا شبکه‌هایی قدیمی، به‌مرور با توسعه شهر به‌صورت اصولی و غیراصولی، توسعه پیدا کرده‌اند.

عرفان‌منش با اشاره به بعضی مشکلات در آبیاری‌ها گفت: گاهی در نقاطی از شبکه‌ها ممکن است، حوادثی رخ دهد یا نشتی صورت بگیرد؛ اما این مسائل زیر زمین است و اطلاعاتی از آن‌ها موجود نیست، اما به‌صورت کلی همه این موارد موجب برهم خوردن برنامه‌ریزی در مصرف آب می‌شود.

وی با اشاره به بی‌نظمی در مصرف آب ادامه داد: در این راستا پروژه‌ای تعریف شده است تا به‌وسیله آن از میزان و نقاط تأمین آب اطلاع داشته باشیم و ساعت ورود و برداشت چاه‌هایی که در حال حاضر آب را وارد شبکه می‌کنند، مشخص باشد.

عرفان‌منش با تأکید بر اینکه سعی داریم در مصرف آب برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم تا آب در همه قسمت‌های شهر مساوی تقسیم شود، تصریح کرد: این موضوع به‌طور قطع صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به پروژه ویژه آب کل شهر ادامه داد: پروژه‌های ویژه آب شهرداری در حال حاضر تنها برای منطقه ۳ قرارداد بسته شده و هم‌اکنون حدود سه ماه از قرارداد گذشته است و مشاوران در حال کار هستند.

عرفان‌منش بیان کرد: خروجی این پروژه‌های ویژه مصرف آب شهرداری، برنامه‌ریزی است که تحت شبکه می‌آوریم، همچنین ناظرانی که باید بر ماجرای تأمین، توزیع و مصرف آب نظارت کنند با استفاده از نرم‌افزارها، نظارت بر این پروژه را به درستی انجام می‌دهند و دستور کار آبیاری را با استفاده از هوشمندسازی پروژه‌های ویژه آب به پیمانکاران ارائه می‌دهند.

کد خبر 735754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.