بارش‌ها در کشور تا سه‌شنبه ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه‌شنبه گفت: شدت بارش امروز در نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌های وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در جنوب و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های هرمزگان، کرمان، شرق فارس، استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد و در مناطقی از شمال غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، بارش پراکنده و برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس، وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش امروز نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود و یکشنبه در شمال غرب، غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، جنوب شرق و نوار شرقی کشور، بارندگی، گاهی همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در بیشتر مناطق کشور به جز نوار غربی و جنوب شرق کشور بارندگی خواهیم داشت و سه‌شنبه در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، بارش و در نوار شرقی کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: اواخر وقت روز سه‌شنبه این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود و روز چهارشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید انتظار می‌رود و در سایر مناطق جوی آرام برقرار خواهد بود؛ طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی و شرقی کشور با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید همراه است.

وی گفت: امروز با توجه به شدت ناپایداری جو، در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست، همچنین امروز دریای خزر، امروز و فردا دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۹ و کمینه ۲ سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 734336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.