طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی 

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آئین اختتامیه کشوری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی به نام «تمنا»، «تربیت مهدوی، نسل آرمانی» که در مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد، با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفندماه اظهار کرد: آموزش و پرورش از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد، مردم آمدند و پیروز واقعی این نبرد مردم بودند و آموزش و پرورش نقش‌آفرینی ویژه‌ای کرد، هرچقدر که مردم نقش‌آفرینی کردند دو صد وظیفه بر عهده منتخبان است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری جز با مدرسه و در مدرسه به نتیجه نخواهد رسید افزود: از مؤلفه‌های قدرت مدرسه در جایگاه اول معلم است، تربیت چیزی نیست که به یک فرد خاص منتسب شود، هرچند مربی پرورشی برای تنظیم‌گری و تسهیل‌گری لازم است، اما تربیت وظیفه تک‌تک افراد در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر دانش‌آموز می‌خواهد مسئولیت‌پذیر باشد باید این را باید از معلم خود یاد بگیرد، خاطرنشان کرد: ما برنامه آموزشی داریم، پرورشی نداریم، ارزشیابی آموزشی داریم، اما پرورشی نداریم، باید گفتمان را تغییر داد و ما به دنبال تغییر گفتمان آموزشی و پرورشی هستیم.

صحرایی با اشاره به آزمون‌های استخدامی ادامه داد: در این دولت بعد از حدود دو دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور، احیا و آئین‌نامه‌ای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانش‌آموزان نخبه فرهنگی می‌دهد.

وی از معاونان پرورشی خواست تا برنامه مسطورا را جدی بگیرند و دانش‌آموزی و والدین و خانواده در آن مشارکت داشته باشند و با اشاره به طرح نماد، تاکید کرد که این برنامه در راستای پیشگیری از آسیب دوران مدرسه احیا شده است و گفت: طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

کد خبر 733809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.