امروز در کدام استان‌های کشور باران و برف می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی گفت: شدت بارش امروز در شمال خوزستان، شمال فارس، غرب اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مرکز، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور ادامه دارد و بارش پراکنده در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز رخ می‌دهد.

وی افزود: شدت بارش امروز در شمال خوزستان، شمال فارس، غرب اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود و شدت بارش در روز سه‌شنبه در شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه در مناطقی از جنوب شرق کشور رگبار باران و وزش باد رخ می‌دهد و از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو، به‌تدریج در شمال غرب، مناطقی از غرب و سپس در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز جمعه در مناطق از شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس وزش باد رخ می‌دهد، همچنین دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه‌ابری گاهی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۲ و کمینه ۲- سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها ابری، گاهی بارش باران و برف و مه‌آلود، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۳ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 733072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.