بارش‌ها در کشور از سر گرفته می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و روند افزایشی دما خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در نیمه شرقی کشور، جو آرام و پایدار مستقر خواهد بود و بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در مناطقی از دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب، ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه گستره فعالیت این سامانه در مناطقی از نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود و در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان جنوبی مقدار بارش قابل توجه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در ارتفاعات بارش به صورت برف و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه بارش در مناطق ذکر شده ادامه خواهد یافت.

ضیائیان ادامه داد: در مرکز هرمزگان، جنوب شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش شدت خواهد داشت و بعدازظهر در نیمه غربی از مقدار ابرناکی و بارندگی کاسته می‌شود.

وی گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید انتظار می‌رود و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و کرمان، بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد و به‌تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، ابرناکی، بارش باران و وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در بیشتر مناطق کشور تا روز چهارشنبه روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری در اواسط روز افزایش ابر، گاهی وزش باد با غبار صبحگاهی با بیشینه ۱۴ و کمینه یک درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر با بارش باران و برف و مه‌آلود با بیشینه ۱۵ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 732801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.