راه‌اندازی کمپین و توزیع دستگاه‌های هوادهی آب؛ راه‌حل اسپانیا برای خشکسالی

کاتالونیای اسپانیا از بدترین خشکسالی قرن گذشته رنج می‌برد و تاکنون هرگز با چنین بحران آب طولانی و شدیدی مواجه نشده بوده است. ساکنان اکنون از ارزش آب آگاه شده‌اند و به ایجاد کمپین‌های اطلاع‌رسانی،همچنین فناوری‌هایی نظیر هوادهی آب روی آورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت مرکزی اسپانیا به منظور آماده شدن برای خشکسالی‌های آینده، هفته گذشته تقریباً ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق‌های بازیابی اتحادیه اروپا در نظر گرفته است تا کارخانه آب شیرین‌کن موجود را توسعه دهد و یک تأسیسات جدید بسازد. برنامه‌های حمایتی آب همچنین شامل ساخت زیرساخت‌های جدید برای انتقال آب به بارسلونا از بنادر مجاور در مواقع اضطراری طولانی‌مدت است.

این اقدام به برنامه‌های دولت کاتالونیا برای تکیه بیشتر بر نمک‌زدایی برای آب آشامیدنی سرعت می‌بخشد و به این منطقه اجازه می‌دهد تا در برابر خشکسالی تا ۴۰ ماه مقاومت کند. شهرداری‌های کاتالونیا برای مقابله با خشکسالی ابتکاری به نام «یک لیتر کمتر، یک لیتر بیشتر» را برای افزایش آگاهی در مورد صرفه‌جویی در مصرف آب به راه انداخته‌اند.

راه‌اندازی کمپین و توزیع دستگاه‌های هواده؛ راه‌حل اسپانیا برای خشکسالی

ماهیت این کمپین تبدیل هریک از ساکنان به یک مقام نمایشی به عنوان «حافظ و مصرف‌کننده آب آگاه و با وجدان» است. برای این منظور، شورای شهر از هر یک از اهالی دعوت کرده است که یک سطل آب تدارک ببینند و هر بار که شیر آب را بی‌جهت باز می‌کنند، آن را زیر شیر آب قرار دهند. مثال بارز این است که شهروندان آب مورد نیاز برای دوش حمام را در حالی که منتظر گرم شدن آن هستند، در سطل جمع‌آوری کنند و سپس از آن برای سایر مقاصد خانگی مانند آبیاری، تمیز کردن یا شست‌وشو استفاده کنند.

راه‌اندازی کمپین و توزیع دستگاه‌های هواده؛ راه‌حل اسپانیا برای خشکسالی

فیگورس، یک شهر بزرگ در شمال کاتالونیا نیز با روی آوردن به فناوری، رویکرد کمی متفاوت در پیش گرفته است. دولت محلی با هدف کاهش مصرف آب بدون به خطر انداختن کیفیت جریان آب، دو هزار دستگاه هواده بین ساکنان توزیع کرده است.

این دستگاه‌ها به جریان آب اکسیژن اضافه می‌کنند و حجم آن را افزایش می‌دهند. این امر از نظر روان‌شناختی بسیار مؤثر است زیرا مصرف آب برای مردم در حدود ۲۰۰ لیتر برای هر نفر در روز نگه داشته می‌شود. این ابتکارات نمونه‌های خوبی از روش‌هایی است که شهرداری‌ها و ساکنان مناطق خشک ممکن است مجبور شوند با واقعیت جدید خشک‌ی آب و هوای قرن بیست‌ویکم سازگار شوند.

کد خبر 732573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.