اعلام آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور آخرین نتایج شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی صبح امروز _شنبه دوازدهم اسفند_ در قرائت اطلاعیه ۳۴ وزارت کشور اظهار کرد: پس از شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، نتایج حوزه‌های مختلف کشور دریافت و نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در بعضی حوزه‌ها معرفی شدند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه آبادان، جلیل مختار از مجموع ۹۰ هزار و ۱۴۹ آرای صحیح، ۲۰ هزار و ۵۷۶ رأی به دست آورد و منتخب شد. همچنین جواد سعدی‌زاده، فاضل کنانی، محمد مولوی و امیر موسوی به مرحله دوم رسیدند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: مجتبی ذوالنوری با ۱۴۹ هزار و ۲۸۳ به‌عنوان منتخب قم شناخته شد. محمد منان با ۱۰۵ هزار و ۱۶۷ رأی به‌عنوان منتخب قم و قاسم روانبخش با ۷۸ هزار و ۵۴۵ رأی به‌عنوان منتخب قم شناخته شد.

اسلامی تأکید کرد: همچنین احد آزادی‌خواه به‌عنوان منتخب ملایر شناخته شد و حسین احمدی و احمد آریایی‌نژاد به دور دوم راه یافتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: جبار کوچکی‌نژاد با ۴۵ هزار و ۶۱۴ رأی به‌عنوان منتخب رشت و خمام معرفی شد. مهدی فلاح با کسب آرای ۳۴ هزار و ۶۸۲ رأی به‌عنوان منتخب رشت و خمام اعلام شد. همچنین احمدی سنگر با ۳۲ هزار و ۲۷۳ رأی به‌عنوان منتخب رشت و خمام معرفی شد و کاظم دلخوش نیز ۲۹ هزار ۳۴۷ رأی به‌دست آورد.

وی گفت: همچنین احمد بخشایش اردستانی با کسب ۱۱۲۸۴ رأی منتخب اردستان، مصطفی پوردهقان با کسب ۱۲۲۷۱ رأی منتخب اردکان، مسلم صالحی با کسب ۱۴۲۳۳ رأی منتخب اقلید، رحیم زارع با کسب ۲۲۵۷۰ رأی منتخب آباده شدند.

اسلامی ادامه داد: در آستانه اشرفیه ابراهیم نجفی با کسب ۱۷۴۹۰ رأی انتخاب شد. در بابلسر و فریدون کنار علی اصغر باقرزاده با کسب ۴۲۲۸۸ رأی انتخاب شد. در بیجار، علیرضا زندیان با کسب ۱۰۴۰۳ رأی انتخاب شد. در تفرش و آشتیان، ولی‌الله بیاتی با کسب ۱۱۷۳۹ رأی انتخاب شد. در تنکابن، رامسر و عباس آباد، شمس‌الدین حسینی با کسب ۴۵۳۹۸ رأی انتخاب شد. در خمین، محمد بیات با کسب ۸۲۵۳ رأی انتخاب شد. در خواف، امیر توکلی رودی با کسب ۴۸۵۷۵ رأی انتخاب شد. در دامغان، علی اکبر علیزاده با کسب ۱۱۱۴۷ رأی انتخاب شد.

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: در درگز، حسین محمدزاده با کسب ۱۴۸۹۴ رأی انتخاب شد. در دلفان، محمدحسین محمدی با کسب ۴۳۴۴۵ رأی انتخاب شد. در دهلران، اسدالله چراغی با کسب ۳۱۵۹۵ رأی انتخاب شد. در رفسنجان و انار، احمد انارکی محمدی با کسب ۵۶۴۹۲ رأی انتخاب شد. در زرند و کوه بنان، عبدالحسین همتی سراپرده با کسب ۲۸۳۴۴ رأی انتخاب شد. در سیرجان و بردسیر، محمد معتدی‌زاده با کسب ۵۳۷۱۵ رای انتخاب شد.

وی افزود: در شهر بابک، غلامرضا نویدی با کسب ۱۸۳۰۲ رای انتخاب شد. در فردوس، سرایان، طبس و بشرویه، محمد نصیری با کسب ۲۵۹۴۳ رأی انتخاب شد. در قائنات، سلمان اسحاقی با کسب ۳۳۲۰۰ رای انتخاب شد. در لامرد نیز سید موسی موسوی با کسب ۲۵۱۶۷ رای انتخاب شد. سیروس سجادیان و اسفندیار عبداللهی از حوزه مرودشت به مرحله دوم راه پیدا کردند.

اسلامی گفت: در بم، موسی غضنفرآبادی با کسب ۶۸۳۵۴ رأی و بهنام سعیدی با کسب ۳۷۶۲۱ رأی در جیرفت منتخب شد. در خمینی شهر، محمدتقی نقدعلی با کسب ۴۵۷۶۷ رأی، در مهریز، محمدرضا صباغیان با کسب ۲۳۴۸۵ رأی، در نهبندان، مصطفی نخعی با ۳۱۹۴۰ رأی، در نی ریز، فرهاد طهماسبی با کسب ۳۳۵۱۵ رأی، در کاشان، مصطفی معینی با کسب ۳۶۷۳۴ رأی، در کنگاور، وحید احمدی با کسب ۳۲۵۷۶ رأی، در کوهدشت، علی امامی راد با کسب ۳۳۲۴۲ رأی، در گرمسار، یاسر عربی با کسب ۱۷۶۸۱ رأی و در گرمی، محمد خوش سیما با کسب ۲۰۰۱۹ رأی منتخب شدند.

وی افزود: همچنین یعقوب رضازاده با کسب ۱۹۱۳۳ رای از سلماس، ابراهیم رضایی با کسب ۴۳۶۲۹ رای از دشستان، عباس گلرو با کسب ۲۹۴۵۵ رای از سمنان، محمد جلالی با کسب ۵۴۹۳ رای از محلات، محمدرسول شیخی زاده با کسب ۱۷۴۵۸ رای از قروه، جواد حسینی کیا با کسب ۱۱۰۱۲ رای از سنقر، رحمت الله نوروزی با کسب ۳۲۷۸۷ رای از علی آباد کتول، یاسر اسلامدوست با کسب ۴۴۱۶۱ رای از طوالش، محمدعلی جانی با کسب ۱۸۵۸۷ رای از رودسر و رضا حاجی پور با کسب ۲۸۴۱۵ رای از آمل انتخاب شدند. حسین رجایی و علی کیایی از لنجان به دور دوم رفتند.

محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور منتخبین مجلس شورای اسلامی در چند حوزه انتخابیه دیگر را هم به این شرح اعلام کرد:

بهار و کبودراهنگ: فتح‌الله توسلی با ۳۸۱۹۵ رای

رودبار: مهرداد گودرزوند با ۱۸۷۸۸ رای

مریوان: امید کریمیان با ۱۱۰۶۷ رای

نیشابور: یحیی سلیمانی با ۵۱۵۷۷ رأی و محمد رستمی ۴۴۱۱۴ رای

ماهنشان: جمال موسوی با ۲۰۸۲۱ رای

لنگرود: مهرداد لاهوتی با ۲۴۹۳۶ رای

چابهار: محمدانور بجارزهی با ۵۴۰۲۵ رای

گناباد: هادی محمدپور با ۱۷۷۶۹ رای

مهاباد: سلام ستوده با ۱۵۸۸۵ رای

قائمشهر: عمران عباسی، مصطفی معلمی، کمال علی‌پور و علی کشوری به دور دوم رفتند.

فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت: اسماعیل سیاوشی با ۱۷۸۷۰ رای از ۶۸۲۴۲ مأخوذه صحیح

نجف‌آباد و تیران وکرون: ابوالفضل ابوترابی با تعداد آراء ۴۰۲۵۰ رای از ۹۱۲۳۹ مأخوذه صحیح

محسن اسلامی نتایج اولیه رسمی انتخابات مجلس در تهران را با بیان این‌که از ۵ هزار شعبه در تهران تعداد ۱۹۶۰ شعبه شمرده شده است» به این ترتیب اعلام کرد:

۱ - محمود نبویان

۲ - حمید رسایی

۳- امیرحسین ثابتی

۴- محمدباقر قالیباف

۵ - روح‌الله ایزدخواه

۶- رضا تقی‌پور انوری

۷ - مرتضی آقاتهرانی

۸ - منوچهر متکی

۹ - مهدی کوچک‌زاده

۱۰- اسماعیل کوثری

۱۱- علی یزدی خواه

۱۲- کامران غضنفری

۱۳ - علی خضریان

۱۴- مالک شریعتی

۱۵ - احمد نادری

۱۶- ابراهیم عزیزی

۱۷ - سمیه رفیعی

۱۸ - پیمان فلسفی

۱۹ - محمد سراج

۲۰ - ابوالقاسم جراره

۲۱ -زینب قیصری

۲۲- ابوالفضل ظهره‌وند

۲۳ - ریحانه اخلاقی

۲۴ -حسین نجابت

۲۵ -غلامحسین روح‌الامینی

۲۶- صالح اسکندری

۲۷ -زهره لاجوردی

۲۸- مرتضی محمودی

۲۹ - علیرضا سلیمی

۳۰ - زهره طبیب‌زاده

در انتخابات ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۳۱ استان تعبیه شدکه ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت بودند.

کد خبر 732539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.