سرمای هوا تا شنبه ادامه خواهد داشت / وزش باد و تداوم بارش‌ها در مناطقی از کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد و تداوم بارش‌ها در مناطقی از کشور از روند افزایش نسبی دمای هوا از شنبه در نیمه شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش برف و در نوار شرقی کشور، بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و فردا اوایل وقت، سامانه بارشی از مرزهای شمال شرقی کشور خارج خواهد شد.

وی افزود: طی روز شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در سایر مناطق جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، بعضی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه با ورود سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، بعضی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل خزر، مناطقی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران و برف رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: روز سه‌شنبه سامانه بارشی در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و از امروز در نیمه غربی و از شنبه در نیمه شرقی کشور روند افزایش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود، روز جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری و مه رقیق، به تدریج صاف و گاهی وزش باد با بیشینه ۸ و کمینه ۶- درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، در اواخر وقت افزایش ابر با بیشینه ۱۲ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 732051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.