آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۷ اسفند / تداوم بارش و مه‌گرفتگی در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا ظهر امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ به شرح زیر است:

بر اساس داده‌های موجود، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار است و شاهد بارش برف و باران و مه گرفتگی در ارتفاعات محورهای شمالی کشور هستیم.

همچنین ترافیک سنگین در آزادراه تهران - ساوه محدوده شهرک صنعتی مامونیه مشاهده می‌شود.

بر اساس آخرین اطلاعات، بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های زنجان، تهران، مازندران، البرز، اصفهان، سمنان، قزوین، همدان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کردستان، لرستان، کرمانشاه، مرکزی، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد، گلستان و گیلان ادامه دارد.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان جنوب و کرمان جنوب نیز هستیم.

محورهای پونل - خلخال، محور هشتگرد - طالقان، چشمه علی - کیاسر، چشمه علی - گلوگاه، سیرچ - شهداد - نهبندان، دلگان - ایرانشهر، تهم - چورزق، قصرقند - نیکشهر، رودبار - زهکلوت (فرعی دلگان)، خاش - پسکوه - سوران، ایرانشهر - ابتر، چاهان - زرآباد، رودبار - قلعه گنج (فرعی بیژن آباد)، ایرانشهر - خیرآباد، فنوج - کتیج - رمشک، گشت - سراوان و اسپکه - چانف مسدود است.

بر اساس گزارشات وصول شده، محور چالوس مسیر (رفت و برگشت)، واقع در استان مازندران، از ساعت ۰۶:۰۰ روز _یکشنبه سیزدهم اسفند_ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ به دلیل عملیات راهداری مسدود است و تردد از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام می‌شود.

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۷ اسفند / تداوم بارش و مه‌گرفتگی در محورهای شمالی

امروز در کدام استان‌های کشور باران و برف می‌بارد؟

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه بارش امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های قم، اصفهان و مرکزی خواهد بود و روز سه‌شنبه بارش‌ها در مناطق مذکور به صورت پراکنده ادامه دارد و سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب غرب این مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه این سامانه بارشی تقویت می‌شود و در بیشتر استان‌های کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر و نیمه شمالی و استان‌های فارس و کرمان سبب بارش برف و باران و وزش باد به نسبت شدید خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: این سامانه بارشی روز پنجشنبه به جز مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب کشور در سایر مناطق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شدت بارش‌ها روز پنجشنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی گفت: روز جمعه از گستردگی این سامانه کاسته می‌شود و بارش‌ها با شدت کمتر در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و انتظار می‌رود امروز نیز دما همچون روزهای گذشته روند کاهشی داشته باشد، امروز خلیج‌فارس تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان و امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 731076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.