توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور/  خودکار شدن ۲۵ درصدی حمل‌ونقل در دبی

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، راه‌آهن بلژیک دوستدار معلول می‌شود، راهکارهای فنلاند برای جلوگیری از مهاجرت جوانان از روستاها، ابتکار «شهر سواحل» اسپانیا برای افزایش بازیافت، بهبود کیفیت زندگی در بلغارستان با طرح‌های سبز، خودکار شدن ۲۵ درصدی حمل‌ونقل در دبی، توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور، اجرای پروژه‌های تردد دوستدار کودک در میلان، طرح «هر شهروند، یک درخت» در نیس اجرا می‌شود، بهره‌گیری بلژیک از فناوری برای کاهش مصرف انرژی چراغ‌های خیابانی، شرایط اضطراری خشکسالی در آندلس اسپانیا را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

راه‌آهن بلژیک دوستدار معلول می‌شود

شرکت ملی راه‌آهن بلژیک NMBS/SNCB ، واگن‌های جدیدی را معرفی کرده است که به عنوان اولین وسایل نقلیه قابل دسترسی مستقل در تاریخ حمل‌ونقل این کشور توصیف شده است. این واگن‌های دوطبقه موسوم به M7 ساخت آلستوم با ویژگی‌هایی مانند رمپ‌های کشویی خودکار طراحی شده است تا سوار و پیاده شدن از قطار برای افرادی با نیازهای ویژه آسان شود. ارتفاع درِ این واگن‌ها ۷۶ سانتی‌متر است که قرار است با ارتفاع استاندارد سکوهای ایستگاه قطار مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، درها دارای دهانه وسیع‌تری است، دستگیره‌های مخصوصی در داخل واگن اضافه شده و دکمه‌های باز شدن درها نیز در فاصله پایین و قابل دسترس قرار گرفته است، این خودروها همچنین مجهز به سرویس‌های بهداشتی مناسب و سیستم اینترکام هستند که به کاربران ویلچر اجازه می‌دهد در صورت لزوم درخواست کمک کنند.

شرکت ملی راه‌آهن بلژیک اعلام کرد که هر قطار بین شهری این کشور مجهز به یک واگن قابل دسترس مستقل خواهد بود و تحویل واگن‌های جدید برای استفاده از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این سازمان در حال بازسازی و مناسب‌سازی ایستگاه‌های قطار با هزینه میلیاردها یورو تا سال ۲۰۳۲ است تا آن‌ها را استاندارد کند.

در حال حاضر ۱۰۳ ایستگاه به‌طور کامل برای کاربران ویلچرنشین قابل دسترس هستند و تا پایان سال ۲۰۳۲، باید ۱۷۶ مورد از آن‌ها وجود داشته باشد که به‌طور عمده ایستگاه‌هایی هستند که میزبان نزدیک به ۷۰ درصد از مسافران هستند. جدا از ارتفاع سکوها، هدف شرکت ملی راه‌آهن بلژیک این است که همه ایستگاه‌ها دارای خطوط راهنما برای مسافران کم‌بینا نیز باشد.

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور/  خودکار شدن ۲۵ درصدی حمل‌ونقل در دبی

راهکارهای فنلاند برای جلوگیری از مهاجرت جوانان از روستاها

روستاهای فنلاند اکنون با مشکلاتی روبه‌رو هستند که پیش از این نیز کشورهای غربی و صنعتی را گرفتار کرده است؛ جوانان زندگی در مناطق روستایی را جذاب نمی‌دانند و دسته‌دسته آن‌جا را ترک می‌کنند، بنابراین مقامات محلی مختلف در کشورهای شمال اروپا راه‌های مختلفی را برای جذب جوانان امتحان کرده‌اند. برای مثال در لاپلند به میزان ۶ هزار یورو به ازای هر فرزند متولد شده به عنوان «پاداش نوزاد» اعطا می‌شود، اما اکنون هدف طرح‌های جدید افراد جوان‌تر مانند دانش‌آموزان دبیرستانی است.

شهرداری‌های روستایی متوجه شدند که بسیاری از دانش‌آموزان برای پایان تحصیلات دبیرستان خود به شهرهای بزرگ‌تر نقل مکان می‌کنند. مسئله این است که در فنلاند، نوجوانان در انتخاب دبیرستان برای تحصیل در محل زندگی جغرافیایی خود محدود نمی‌شوند و آن‌ها این آزادی را دارند که به‌راحتی در سایر نقاط کشور تحصیل کنند.

روزنامه امور روستایی فنلاند Maaseudun Tulevaisuus گزارشی در مورد چگونگی تلاش شهرهای کوچک مختلف در سراسر این کشور برای استفاده از خلاقیت در اقدامات خود برای متقاعد کردن ساکنان جوان به ماندن در روستاها ارائه کرد. یکی از مواردی که شهرداری‌ها مانند مریکارویا، پالتامو و پوولانکا انجام دادند، پرداخت هزینه دوره‌های گواهینامه رانندگی برای دانش‌آموزان است که در فنلاند حدود هزار یورو قیمت دارد.

شهرهای دیگر فنلاند نیز تصمیم گرفته‌اند تا در طول تحصیل برای دانشجویان محل اقامت رایگان فراهم کنند تا با چنین انگیزه‌ای، ماندن بیشتر آن‌ها را تضمین کنند. بعضی روستاهای این کشور نیز با اعطای بورسیه تحصیلی هزار یورویی به فارغ‌التحصیلان دبیرستان، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته‌اند.

بهبود کیفیت زندگی در بلغارستان با طرح‌های سبز

صوفیه به سرمایه‌گذاری روی پارک‌ها و سایر مناطق سبز خود ادامه می‌دهد. شهردار صوفیه به‌تازگی گفته است که شهرداری در سال‌های اخیر در حال بازسازی و نوسازی مناطق سبز سراسر شهر بوده است و پارک‌ها از مکان‌های مورد علاقه ساکنان هستند و باید در برنامه‌های بهسازی شهری مورد توجه قرار داشته باشند.

در راستای سیاست‌های صوفیه، مداخلات برای بهبود محیط شهری با هدف دستیابی به اثر هم‌افزایی بر مناطق تأثیرگذار متمرکز شده است. این مناطق به دو دسته مناطقی با ویژگی‌های اجتماعی و مناطقی با اهمیت عمومی بالا تقسیم می‌شوند.

شهردار در راستای اهمیت به سبزسازی شهر، بودجه پروژه نامحبوب باغ بوریس را به سمت فضاهای سبز جدید هدایت کرد. این پول در فضاهای سبز عمومی در ۶ منطقه سرمایه‌گذاری خواهد شد. این مناطق شامل کراسنا پولیانا، نادژدا، وراابنیتسا، ایلیندن، سردیکا و وازراژدان می‌شود که به‌عنوان مناطق تأثیرگذار در طرح توسعه و بازسازی شهری یکپارچه طبقه‌بندی شده‌اند.

مسئولان شهری یادآور شدند که این سیاست‌ها با همکاری شهروندان، سازمان‌های مردم نهاد و بنگاه‌های اقتصادی طی بیش از ۸۰ نشست و بر اساس چهار مطالعه جامعه شناسی طراحی شده است.

بازسازی پارک بزرگ شهر صوفیه واقع در منطقه نادژدا تا اواخر ژوئن به پایان می‌رسد. این پارک اکنون دارای نورپردازی جدید، درختان و سایر فضای سبز، مبلمان پارک و موارد دیگر است و شبکه جدیدی از مسیرها برای آن برنامه‌ریزی شده که طی هفته‌های آینده تکمیل می‌شود. علاوه بر این فواره قدیمی آن نیز بازسازی خواهد شد تا فضای پارک برای کاربران لذت‌بخش‌تر شود. مقامات شهری خاطرنشان کردند که پارک شمالی در سال جاری دارای یک منطقه جدید اسکیت بورد نیز خواهد بود که ساخت‌وساز آن در دست انجام است. صوفیه همچنین در حال آماده‌سازی یک پروژه پارک جدید در منطقه ملادوست است.

شهردار شهر خاطرنشان کرد که صوفیه امسال به‌عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای سبزتر کردن شهر روی پروژه نوسازی حدود ۶۵ حیاط عمومی سرمایه‌گذاری کرده که نقش شهرداران منطقه‌ای در توسعه آن‌ها بسیار مهم است.

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور/  خودکار شدن ۲۵ درصدی حمل‌ونقل در دبی

ابتکار «شهر سواحل» اسپانیا برای افزایش بازیافت

زمانی که صحبت از شیوه‌های مدیریت صحیح زباله می‌شود، شهرداری اسپانیایی «کاستا دل سول» چشم‌انداز ابتکارات حوزه بازیافت را به‌خوبی نشان می‌دهد. مقامات محلی این شهر سال گذشته برای زیباسازی مناطق بازیافت، محفظه‌های زیبایی را در سراسر شهر نصب کردند که در اصطلاح محلی «جزایر زیست‌محیطی» نامیده می‌شوند.

هر یک از سطل‌ها با وینیل (پلاستیک بازیافتی مقاوم) پوشانده شده‌اند و تصاویر زیبایی از مکان‌های مختلف شهرداری را به همراه اطلاعاتی در مورد زباله‌هایی که باید در آن‌ها ریخته شود، نشان می‌دهد.

ماه گذشته به لطف الگوریتم‌های ریاضی و هوش مصنوعی داده‌های این محفظه‌های سبز و میزان استفاده و پر شدن آن‌ها را با داده‌های اجتماعی و جمعیت‌شناختی محله‌ها ترکیب می‌کند تا سطح مشخصی از عادات بازیافت را در میان ساکنان افزایش دهد.

اکنون برنامه شهرداری این است که اطلاعاتی را در مورد اهمیت بازیافت شیشه برای محیط زیست و آینده پایدار در اختیار تمام شهروندان قرار دهد تا به اهداف بازیافتی خود هرچه بیشتر، نزدیک شود. بر اساس طرح شهرداری تیمی آموزشی متشکل از کارشناسان محیط زیستی به شهروندان مراجعه می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز را به‌طور حضوری برای آن‌ها شرح دهند تا شبهه‌ای برای کسی باقی نماند.

با چنین اقداماتی جای تعجب نیست که شهر کاستا دل سول ۱۰ درصد بالاتر از میانگین ملی اسپانیا در مورد نرخ بازیافت عمل کرده است. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که به‌رغم افزایش جمعیت، زباله‌های تولید شده تقریباً در همان سطوح بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ باقی مانده است. در همین حال، نرخ جمع‌آوری شیشه، مقوا و بسته‌بندی سبک در آن دوره حتی افزایش یافته است.

خودکار شدن ۲۵ درصدی حمل‌ونقل در دبی

اداره حمل‌ونقل دبی قصد دارد به‌عنوان بخشی از استراتژی حمل‌ونقل خودمختار شهر، ۲۵ درصد از کل حمل‌ونقل در دبی را تا سال ۲۰۳۰ به حالت خودران تبدیل کند. این شهر در مسیر دستیابی به چشم‌انداز رهبری هوشمندانه خود برای تبدیل دبی به هوشمندترین شهر جهان، با درصد فعلی ۹.۴ درصدی در زمینه حمل‌ونقل خودران پیشرفت چشمگیری داشته است.

دبی در حاشیه اجلاس سران دولت‌های جهانی ۲۰۲۴ اعلام کرد که به‌رغم چالش‌های بزرگ جهانی که بخش حمل‌ونقل خودران جهان با آن مواجه است، اداره حمل‌ونقل این کشور به برنامه خود برای دستیابی به استراتژی حمل‌ونقل خودمختار ادامه داده و اولین اجرای آزمایشی خودروهای برقی شورلت بولت خودران خود را راه‌اندازی کرده است. این امر دبی را به اولین شهر خارج از ایالات متحده در جهان تبدیل کرده است که از وسایل‌نقلیه خودران این شرکت استفاده می‌کند.

تعداد وسایل‌نقلیه خودران در دبی در حال حاضر پنج مورد است که در مسیرهای خاصی از منطقه جمیرا تحت نظارت یک راننده ایمنی در حال آزمایش هستند و تا اواخر سال جاری از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی برای استفاده برای عموم راه‌اندازی خواهد شد؛ این تعداد تا پایان سال جاری به‌تدریج افزایش پیدا خواهد کرد.

بی در اجلاس یادشده همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین اداره راه و ترابری شهر و یک شرکت هواپیماسازی تمام برقی کالیفرنیایی خبر داد که به راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی مسافربری در دبی تا سال ۲۰۲۶ منتهی می‌شود. چهار منطقه در دبی برای ساخت ایستگاه‌های این تاکسی‌های هوایی مشخص شده است. دبی به این ترتیب به نخستین شهر در جهان تبدیل خواهد شد که دارای حمل‌ونقل هوایی در مناطق شهری از طریق شبکه پیشرفته برخاست و فرود عمودی (VTOL) برای تاکسی‌های هوایی است.

اداره حمل‌ونقل دبی هم‌اکنون در حال نمایش نمونه‌های اولیه این تاکسی‌ها است که برای جابه‌جایی چهار مسافر و خلبان با خیال راحت و ایمن طراحی شده است. این تاکسی‌های پرنده مجهز به شش ملخ و چهار بسته باتری است و توانایی پیمودن مسیری حداکثر مسافت ۱۶۱ کیلومتری را دارد.

تاکسی‌های هوایی دبی با حداکثر سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت، سروصدای کمتری نسبت به هلیکوپترها دارد و قابلیت برخاستن و فرود عمودی، آن‌ها را برای محیط‌های شهری کارآمد می‌کند. این قابلیت همچنین نیاز به فضای افقی گسترده مورد نیاز برای ایستگاه‌های معمولی را از بین می‌برد. این ایستگاه‌ها با طراحی خلاقانه خود متمایز می‌شوند و شامل امکانات مختلفی از جمله مناطق برخاست و فرود، یک منطقه اختصاصی برای مسافران و اقدامات امنیتی است. امکانات شارژ برقی آن‌ها نیز با سیستم حمل‌ونقل عمومی یکپارچه شده است. پروازها در فاز یک، از چهار فرودگاه بین‌المللی دبی، نخل جمیرا، مرکز شهر دبی و مارینا دبی انجام خواهند شد.

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور/  خودکار شدن ۲۵ درصدی حمل‌ونقل در دبی

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور

ونکوور در همکاری با شرکت ساختمان‌سازی وین در حال توسعه خانه‌های پایدار و مقرون‌به‌صرفه برای افراد و خانواده‌های کم و متوسط درآمد، سالمندان و توان‌خواهان است. خانه وین با اجزای ساختمانی پایدار ساخته خواهد شد و از یک دوقلوی دیجیتال برای آزمایش و بهینه‌سازی اجزا و سیستم‌هایی مانند جریان هوای غیرفعال استفاده خواهد کرد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا به‌طور گسترده در حال مستندسازی این پروژه است و وین اتریش از طریق یک طرح همکاری به‌اشتراک‌گذاری دانش در آن مشارکت دارد تا ونکوور شاهد پیاده‌سازی یک پروژه مسکن مقرون‌به‌صرفه مشابه با این شهر باشد. شهرها و محققان همکار در این پروژه برای ایجاد نوآوری در طراحی پایدار مسکن مقرون‌به‌صرفه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

خانه‌ها در قلب محله‌ای پر جنب‌وجوش و دوستدار خانواده در شرق ونکوور واقع شده و شامل ۲۹ واحد استودیویی، ۳۷ واحد یک‌خوابه، ۳۵ واحد دوخوابه، ۱۶ واحد سه‌خوابه و شش واحد چهارخوابه خواهد بود. ۱۰ درصد واحدها برای افراد دارای معلولیت در دسترس خواهد بود و همه به‌صورت سازگار با نیازهای آن‌ها ساخته خواهد شد. ساکنان با یک پیاده‌روی کوتاه به بخش‌های خدماتی، مدارس، حمل‌ونقل عمومی، مرکز اجتماعی، پارک و منطقه تفریحی دسترسی خواهند داشت.

اجرای پروژه‌های تردد دوستدار کودک در میلان

میلان شهری نسبتاً کوچک است و به‌راحتی می‌توان با پای پیاده در کوچه و خیابان‌های آن رفت‌وآمد کرد. از سوی دیگر سرویس‌ها و برنامه‌های اشتراک‌گذاری خودرو، اسکوتر و دوچرخه در میلان در دسترس هستند و آن را به یکی از پایدارترین شهرهای ایتالیا تبدیل می‌کند که خدمات حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست ارائه می‌دهد. هدف از برنامه‌های تردد در این شهر فراتر از استفاده از فناوری‌های دیجیتال، استفاده بهتر از منابع و کاهش انتشار کربن است. این امر نشان‌دهنده یک شبکه حمل‌ونقل شهری هوشمندتر به کمک مدیریت شهری تعاملی و ایجاد مناطق عمومی امن‌تر و خدمات بهتر برای شهروندان در هر سنی است.

شورای شهر میلان باور دارد که همکاری نزدیک بین مقامات محلی و ساکنان برای تهیه و اجرای پروژه‌های متناسب با نیازها و خواسته‌های جوامع محلی ضروری است، بنابراین مقامات شهری میلان به سرپرستی شهردار شهر از ساکنان برای مشارکت در پروژه‌های توسعه میلان مطابق با نیازهای همه ساکنان به‌ویژه کودکان، دعوت به‌عمل آوردند. به‌عنوان بخشی از این پروژه‌ها، ساکنان و نمایندگان مقامات محلی در مورد طرح‌های توسعه شهری و راه‌های افزایش آگاهی در مورد ایمنی کودکان در ترافیک به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت.

مقامات شهری خاطرنشان کردند که طبق برنامه‌ریزی‌ها، مسیرهای منتهی به مدارس برای کمک به کودکان در مسیریابی شهر، به‌صورت کدبندی‌شده علامت‌گذاری و رنگ‌آمیزی خواهند شد. علاوه بر این، کلاس‌هایی در فضای باز سازماندهی می‌شود تا به کودکان کمک کند مهارت‌های لازم برای جابه‌جایی ایمن و مطمئن را برای خود توسعه دهند. این اقدام به آن‌ها کمک می‌کند تا طبیعت، شهر و جهان خارج از کلاس درس خود را کشف کنند.

عضو شورای شهر میلان تأکید کرد که توسعه مناطق اطراف مدارس از طریق این پروژه‌ها به ارتقای خودمختاری پسران و دختران بسیار جوان منجر می‌شود. وی خاطرنشان کرد که پروژه‌ها از حمایت عمومی قوی برخوردار و با همکاری انجمن‌های محله طراحی شده است و به‌طور قطع موجب ارتقای یادگیری چگونگی تردد در فضای باز می‌شود.

طرح «هر شهروند، یک درخت» در نیس اجرا می‌شود

شهر نیس در فرانسه با بیش از ۲۰۰ هزار ساکن، به این نتیجه رسیده است که برای دستیابی به اهداف اقلیمی و ایجاد فضاهای طبیعی آرام‌تر در شهر، طی سال‌های آینده بر پروژه‌های زیست‌محیطی تمرکز کند. این شهر از سال ۲۰۰۸ به‌طور تقریبی ۳۳ هکتار افزایش فضای سبز داشته و از سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷۰ هزار درخت جدید کاشته است. مقامات شهر نیس خاطرنشان کردند که طی ۱۵ سال گذشته ۱۶ پارک و باغ جدید به همراه هفت باغ اجتماعی و تقریباً ۱۰۰ باغ آموزشی در این شهر به سرپرستی شهردار ساخته شده است.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های ماهواره‌ای، نیس سرسبزترین شهر فرانسه است، زیرا درختان ۳۴ درصد از قلمرو آن را پوشش می‌دهند. این شهر در سال ۲۰۱۹ یک طرح زیست‌محیطی بلندپروازانه را اتخاذ کرد که بر اساس آن باید تا سال ۲۰۲۶ به هدف یک درخت برای هر ساکن دست پیدا کند و ۷۰ هکتار فضای سبز اضافی را در سراسر مرزهای خود توسعه دهد.

مقامات شهری تأکید کردند که سبزتر کردن نیس کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد، جذب کربن‌دی اکسید را افزایش می‌دهد و با اثر جزیره گرمایی شهر مبارزه می‌کند. این حرکت همچنین باعث کاهش سر و صدا، ایجاد فضای بیشتر برای عابران پیاده و ایجاد فرصت‌هایی برای تفریح و فراغت می‌شود که کیفیت زندگی در شهر را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ایجاد مناطق سبز بیشتر به نیس برای حفظ تنوع زیستی کمک خواهد کرد و مقامات شهری بر اهمیت کاشت درختان سازگار با محیط شهری تأکید دارند.

شرایط اضطراری خشکسالی در آندلس اسپانیا

کمبود آب آشامیدنی مشکل جدیدی نیست در آندلس نیست. ساکنان از هفدهم آوریل ۲۰۲۳، زمانی که دولت اندلس آب لوله‌کشی را برای مصرف انسان نامناسب اعلام کرد، به این شکل زندگی می‌کنند. ماه گذشته کاتالونیا وضعیت اضطراری خشکسالی را اعلام و محدودیت‌های آبی را اعمال کرد که حدود شش میلیون نفر را در بارسلونا و صدها شهر اطراف آن تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بی‌آبی تنها بخشی از پیامدهای سه سال بارندگی کمتر از حد متوسط و دمای بی‌سابقه ناشی از تغییرات آب و هوایی در اسپانیا است. ساکنان اندلس از شستن فرزندان خود با آب لوله کشی می‌ترسند و می‌گویند که حتی سگ‌ها از نوشیدن آن خودداری می‌کنند. اکثر ساکنان صبح‌ها در اطراف مخازن برای برداشت آب جمع می‌شوند و صحنه‌هایی مانند قحطی‌های آفریقا را رقم می‌زنند.

بسیاری از ساکنان آندلس نیز از خشکی مو یا مشکلات پوستی شکایت دارند و معتقدند این نتیجه حمام کردن در آب آلوده ناشی از مقادیر بالای کربن آلی است. حتی بعضی افراد از خوردن آب‌های لوله‌کشی امتناع می‌کنند و ترجیح می‌دهند نوشیدنی‌های کارخانه‌ای را مصرف کنند.

حتی حیوانات نیز گویا متوجه کیفیت نامناسب آب شده‌اند به‌طوری‌که ترجیح می‌دهند آب‌های کثیف غیرلوله‌کشی را بیاشامند و مردم تنها برای اهداف تمیز کردن، صنعتی و آبیاری از آن استفاده می‌کنند. شرایط به‌قدری در این ناحیه فاجعه‌بار است که حتی آفریقایی‌ها قصد ساخت مستند از ۸۰ هزار نفر ساکن این منطقه را در شرایط بی‌آبی داشتند.

رستوران‌ها، کافه‌ها و خانه‌های نگهداری سالمندان مجبور شده‌اند خود را با واقعیت جدید نبود آب آشامیدنی وفق دهند. در بیشتر این مکان‌ها، کارکنان وظیفه انتقال آب آشامیدنی از مخزن را دارند. معلمان از دانش‌آموزان می‌خواهند که با یک بطری آب به مدرسه بیایند و باید آن‌ها را تحت نظر بگیرند تا مطمئن شوند که از شیر آب ننوشند.

محققان دانشگاه کوردوبا می‌گویند که تنها خشکسالی نیست که باعث ایجاد این وضعیت دشوار شده است بلکه توسعه و افزایش دامداری نیز منجر به افزایش مصرف آب شده است.

ساکنان اکنون از این هراس دارند که شرایط دریافت آب با تانکرها تداوم داشته باشد و مسئولان راه‌حلی برای این مشکل ارائه ندهند.

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور/  خودکار شدن ۲۵ درصدی حمل‌ونقل در دبی

بهره‌گیری بلژیک از فناوری برای کاهش مصرف انرژی چراغ‌های خیابانی

فلوویوس، شرکت چند ابزاری و بزرگ‌ترین اپراتور شبکه بلژیکی، برای بهبود کارایی روشنایی خیابان‌ها در سراسر شهرهای کشور در حال همکاری با شرکت فناوری آمریکایی ایترون و شرکت هلندی چراغ‌های خیابانی لایت‌ول است. ایترون محصولات و خدماتی را برای مدیریت انرژی و منابع آب ارائه می‌دهد و لایت‌ول متخصص در توسعه نورپردازی LED ابتکاری و پایدار است که بارها و بارها ارزش افزوده کیفی و کاربرپسند خود را ثابت کرده است.

این همکاری با هدف کاهش انتشار کربن‌دی‌اکسید و مصرف انرژی شکل گرفته و در تلاش است تا سال ۲۰۲۸ بیش از یک میلیون چراغ خیابانی بلژیک را با فناوری LED ارتقا دهد. همکاری حاضر با بهبود دید زیرساخت‌های حیاتی روشنایی خیابان‌ها، به کاهش مصرف انرژی ۲۳۰ هزار کیلومتر از خطوط شهری اپراتور شبکه شهرهای بلژیکی کمک می‌کند.

روشنایی عمومی حاصل از این همکاری می‌تواند تا ۴۰ درصد از بودجه انرژی شهرداری را صرفه‌جویی کند و استقرار راه‌حل نرم‌افزاری هوشمند مدیریت مرکزی شهر هوشمند کمک می‌کند تا بلژیک به اهداف صرفه‌جویی در انرژی و کاهش کربن دست پیدا کنند.

چراغ‌های LED لایت‌ول در ترکیب با راه‌حل‌های روشنایی هوشمند ایترون، امکان پیکربندی یکپارچه و از راه دور سیستم را در اختیار فلوویوس قرار می‌دهند. این راه‌حل‌ها شامل کنترل‌های روشنایی خیابان، اتصال هوشمند و نرم‌افزار مدیریت مرکزی آن است که امکان کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌آورد و راندمان عملیاتی را فراتر از صرفه‌جویی در انرژی ارائه شده توسط فناوری LED افزایش می‌دهد.

چراغ‌های روشنایی جدید از طریق برنامه نرم‌افزاری شرکت ایترون مدیریت می‌شوند که از جمله مزایای آن شامل مدیریت خودکار دارایی‌ها، برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر، تشخیص سریع خرابی‌ها و ارائه داده‌های اندازه‌گیری با درجه کاربردی است.

فناوری جدید اپراتور شبکه بلژیک را قادر می‌سازد تا کارایی انرژی را در تمام ۳۰۰ شهرداری بلژیک بهبود ببخشد و از طریق پلت‌فرم مدیریت شهر هوشمند جدید، گزینه کاهش نور چراغ‌های خیابانی را برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی فعال کند. این برنامه مدیریت فعال چراغ‌های خیابانی هوشمند به‌عنوان نمونه‌ای از چگونگی حفظ یکپارچگی شبکه برق برای آینده عمل خواهد کرد.

کد خبر 730426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.