آغاز ویرایش ثبت‌نام خودروهای وارداتی جانبازان از شنبه ۶ اسفند

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: جانبازان می‌توانند از ششم اسفند نسبت به ویرایش یا اصلاح ثبت‌نام اولیه خودروهای وارداتی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی ضیغمی اظهار کرد: نظر به اینکه آئین‌نامه واردات خودرو جانبازان تغییر کرده و برخی جانبازان بر اساس آئین‌نامه، شرایط گروه انتخاب خودروی آن‌ها جابه‌جا شده، لازم است دوباره ویرایش جدید صورت پذیرد.

وی افزود: حدود سه هزار جانباز واجد شرایط نیز نتوانستند در طرح واردات خودروی جانبازان ثبت‌نام اولیه کنند که بر همین اساس مقرر شد این افراد هم با مراجعه با سامانه، ثبت‌نام اولیه خودروی خود را انجام دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: به دلیل درخواست‌های مکرر جانبازان نسبت به تغییر خودروی انتخابی، همچنین افزوده شدن تعدادی خودروی جدید تصمیم گرفته شد فقط یک‌بار به همه جانبازان اجازه داده شود در صورت تمایل، مجدد خودروی خود را ویرایش کنند.

بر اساس اطلاعیه صادر شده جانبازان ویژه ۷۰ درصد، ششم و هفتم اسفند، سایر جانبازان ۷۰ درصد هشتم و نهم اسفند و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد نیز دهم تا دوازدهم اسفند می‌توانند به سامانه مراجعه و نسبت به ویرایش درخواست خود اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به جزئیات تغییر آئین‌نامه واردات خودروی جانبازان گفت: منع قانونی ۵ سال فروش نیافتن خودرو از آئین‌نامه حذف شده است و جانبازان می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

وی اشاره کرد: بر اساس آئین‌نامه جدید چنانچه فرد جانباز اقدام به واردات کند همه مراحل مربوط به اخذ خدمات پس از فروش، استاندارد، محیط زیست، امور گمرکی و شماره‌گذاری را شخصاً باید انجام دهند. مگر آنکه قبلاً خودرو انتخابی وارد کشور شده و مراحل استاندارد و محیط‌زیست را طی کرده باشد که در این صورت دو مرحله استاندارد و محیط زیست را لازم نیست انجام دهد.

ضیغمی در پایان اظهار کرد: تمام تلاش وزارت صنعت معدن و تجارت آن است که همه جانبازان مشمول در کمترین زمان خودروی درخواست خود را دریافت کنند و چنانچه بانک مرکزی ارز مورد نیاز خودروهای مذکور را تأمین کنند، به سرعت می‌توان واردات خودروی جانبازان را آغاز کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 729931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.