تا نیمه اسفند بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بود / آخرین پیش‌بینی‌ها برای دمای هوا

بر اساس اعلام پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، تا نیمه اسفند بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بود و دمای هوای هفته نخست (سی‌ام بهمن تا ششم اسفند) در مرکز و نیمه شرقی کشور از یک تا سه درجه سلسیوس کمتر از نرمال و در سایر مناطق تا یک درجه بیشتر از نرمال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از سی‌ام بهمن تا دوازدهم فروردین سال ۱۴۰۳ را ارائه کرد.

بر این اساس، میانگین بارش کشور طی هفته اول دوشنبه (سی‌ام بهمن) تا یکشنبه (ششم اسفند) کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش بارش در غرب کشور نیز رخ می‌دهد.

کاهش بارش کشور در هفته دوم از دوشنبه (هفتم اسفند) تا یکشنبه (سیزدهم اسفند) به نسبت بیشتر از هفته اول و به‌ویژه در یک‌سوم شمالی و غرب کشور محسوس است، با این حال برای جنوب شرق بیش از نرمال پیش‌بینی شده است.

بارش هفته‌های سوم تا ششم از دوشنبه (چهاردهم اسفند) تا یکشنبه (دوازدهم فروردین) در یک سوم شمالی کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال با گرایش به بیش از نرمال برآورد می‌شود.

در هفته پایانی اسفند تا نیمه اول فروردین احتمال وقوع بارش انباشته بین ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر در حدود ۵۰ درصد خواهد بود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی، دمای هوای هفته نخست (سی‌ام بهمن تا ششم اسفند) در مرکز و نیمه شرقی کشور از یک تا سه درجه سلسیوس کمتر از نرمال و در سایر مناطق تا یک درجه بیش از نرمال است.

نابهنجاری دمای هفته دوم (هفتم تا سیزدهم اسفند) در یک‌سوم غرب کشور تا دو درجه مثبت و برای سایر مناطق بین منفی سه تا ۵- درجه پیش‌بینی شده است و بیشترین کاهش در نوار شرقی استان سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

دمای هوای هفته سوم در جنوب شرق و شرق کشور یک تا دو درجه کمتر از نرمال، در شمال غرب، غرب و دو سوی دامنه‌های البرز غربی یک تا دو درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته‌های چهارم تا ششم (بیست‌ویکم اسفند تا دوازدهم فروردین) در یک سوم شمالی، شمال غرب و استان‌های حاشیه زاگرس شمالی و میانی بین یک تا سه درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق تا یک درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

کد خبر 729701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.