وضعیت محورهای کشور؛ امروز دوشنبه ۳۰ بهمن / زمان بازگشایی جاده چالوس

آخرین وضعیت جاده‌های کشور برای امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا ظهر امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ به شرح زیر است:

بر اساس اطلاعات موجود، در حال حاضر محور چالوس و آزادراه تهران-شمال مسیر (رفت و برگشت) از ساعت ۰۶:۰۰ روز گذشته _دوشنبه بیست‌ونهم بهمن_ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز _سه‌شنبه یکم اسفند_ مسدود است.

همچنین تردد روان در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) برقرار است و در محورهای شمالی هیچ مداخلات جوی مشاهده نمی‌شود.

اکنون شاهد ترافیک سنگین در آزادراه کرج-قزوین در محدوده‌های مهرویلا و مهرشهر، ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج در محدوده گلشهر و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک و ترافیک سنگین در محور پاکدشت-تهران در محدوده‌ها خاتون‌آباد و شهرک صنعتی خاوران هستیم.

بر اساس داده‌های ثبت شده، بارش پراکنده برف و باران و مه‌گرفتگی در بعضی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی مشاهده می‌شود.

محورهای پونل-خلخال و هشتگرد-طالقان مسدود هستند و در محورهای سروآباد-پاوه، سی‌سخت-پادنا، گنجنامه -تویسرکان و وازک -بلده شاهد تداوم انسداد فصلی هستیم.

قابل ذکر است که محور چالوس مسیر (رفت و برگشت) واقع در استان مازندران، از ساعت ۶:۰۰ روز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز _سه‌شنبه یکم اسفند_ و از ساعت ۶:۰۰ روز _یکشنبه سیزدهم اسفند_ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز سه‌شنبه، پانزدهم اسفند به دلیل عملیات راهداری مسدود است و تردد از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام خواهد شد.

وضعیت بارش‌ها در کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، مرکز، شرق ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر، در بعضی ساعات افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس و پنجشنبه در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی بارش رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: شرایط مذکور جمعه در غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، دامنه و ارتفاعات شمالی البرز رخ خواهد داد و امروز تا آخر هفته تنگه هرمز، دریای عمان و بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج‌فارس مواج است.

وی با بیان اینکه امروز و فردا شهرکرد با کمینه ۶- درجه سانتی‌گراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴ و کمینه یک درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، آسمان قسمتی ابری گاهی نیمه‌ابری و بارش پراکنده گاهی وزش باد با بیشینه ۱۳ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 729405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.