ورود سامانه بارشی جدید و کاهش دما / امروز در کدام استان‌های کشور باران و برف می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در بیشتر مناطق کشور، ورود سامانه بارشی جدید و کاهش دما خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود و در کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، جنوب اصفهان و شمال فارس، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، ارتفاعات رشته کوه البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بارش برف و وزش باد و در هرمزگان، فارس، جنوب شرق کرمان و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز در سواحل خزر، بارش باران و در بقیه نقاط کشور نیز بارش پراکنده انتظار می‌رود، افزود: شنبه این سامانه در نوار شرقی کشور فعال است و به ویژه در استان گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی و در بعضی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، سبب بارش برف و باران و در اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی صبح شنبه در بعضی مناطق غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و یکشنبه تنها در بعضی نقاط شمال غرب به ویژه جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان، بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور، آسمان صاف خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب و غرب ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود و بیشینه بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال غرب کرمانشاه، به صورت بارش برف خواهد بود و سه‌شنبه با ورود سامانه‌ای بارشی، برای غرب، شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات البرز، بعضی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از جمعه تا دوشنبه در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شمالی و طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور، افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، جمعه در نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شنبه در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و در بعضی از مناطق گرد و خاک انتظار می‌رود؛ جمعه تا یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و جمعه دریای خزر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری، صبح مه‌آلود و بارش باران و برف همراه با وزش باد، با بیشینه ۱۱ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۰ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 724871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.