۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
روز خوش‌بینی + تاریخچه و موضوع

روز خوش‌بینی در اولین پنجشنبه فوریه (یکم فوریه ۲۰۲۴ مصادف با ۱۲ بهمن ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و بر ساختن و حفظ آینده‌ای مثبت تمرکز دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تا زمانی که فرد متمرکز و خوش‌بین باشد، دستیابی به هر چیزی ممکن است. در واقع یک فرد خوش‌بین به احتمال زیاد شاد و با انگیزه است. به همین دلیل روز خوش‌بینی معرفی شده است. در این روز انجمن‌های خوش‌بین نیز وجود دارند که با دادن جای خود به برنامه‌های مختلف که مهارت‌های رهبری و خلاقیت را ایجاد می‌کنند، بر گسترش خوش‌بینی تمرکز دارند. از این رو، این روز نه تنها خوش‌بینی، بلکه گروه‌ها و اعضای خوش‌بین آن‌ها را نیز گرامی می‌دارد.

تاریخ روز خوش‌بینی ۱۴۰۲

روز خوش‌بینی در اولین پنجشنبه فوریه برگزار می‌شود که امسال با یکم فوریه، مصادف با دوازدهم بهمن ۱۴۰۲ معادل می‌شود. این روز بر ساختن و حفظ آینده‌ای مثبت تمرکز دارد.

روز خوش‌بینی + تاریخچه و موضوع

خوش‌بینی چیست؟

خوش‌بینی به‌معنای داشتن نگرشی مثبت نسبت به تجربیات و رویدادها و خوش‌بین کسی است که همیشه جنبه مثبت هر موقعیتی را می‌بیند. این ویژگی بسته به طرز فکر هر فرد می‌تواند تشویق‌کننده یا آزاردهنده باشد، با این حال مشخص شده است که با افزایش امنیت و سلامت روان افراد همراه است و به برخوردهای سالم و مناسب در مواجهه با اطرافیان منجر می‌شود.

خوش‌بینی باعث می‌شود افراد خود و اطرافیان خود را ارزشمند بدانند و با اتخاذ نگرشی مثبت با موفقیت به برقراری ارتباط با دیگران اقدام کنند. از سوی دیگر با اتخاذ رویکرد خوش‌بینانه افراد کمتر درگیر تأثیرات فشارهای زندگی می‌شوند و با درس گرفتن از آن‌ها، قوی‌تر و با انگیزه‌تر برای مقابله با مشکلات اقدام می‌کنند.

تاریخچه روز خوش‌بین

انجمن‌های خوش‌بینی برای بشریت ضروری هستند، زیرا بسیاری از مردم استعدادهایی که دارند را نمی‌شناسند. این انجمن‌ها مورد نیاز عده‌ای از مردم نیز هستند که ابزاری برای دنبال کردن رویاهای خود در اختیار ندارند. ایده توسعه این انجمن‌ها برای ارتقای رهبری، استعداد و شکوفایی در سراسر جهان شکل گرفت.

روز خوش‌بینی + تاریخچه و موضوع

انجمن‌های خوش‌بینی برنامه‌هایی را برگزار کردند و میزبان رویدادهایی برای ارتقای رهبری و کشف استعدادها بودند. از جمله ایده‌های ارائه‌شده توسط آن‌ها نیز «روز خوش‌بینی» بود که در سال ۱۹۰۹ توسط باشگاه خوش‌بینان آمریکا معرفی شد و قرار بود ابتدا در یکم آوریل برگزار شود تا به روند دروغ اول آوریل پایان دهد، اما این مناسبت پابرجا ماند و روز خوش‌بینی در تاریخ‌های مختلف توسط انجمن‌های مختلف برگزار شد.

در سال ۲۰۱۳، یکی از اعضای مجلس ملی آمریکا پیشنهاد کرد که روز خوش‌بینی در یک تاریخ مشخص جشن گرفته شود. این ایده پذیرفته شد و در همان سال قطع‌نامه‌ای در کنوانسیون بین‌المللی خوش‌بینی برای جشن گرفتن این روز در اولین پنجشنبه فوریه به تصویب رسید، چراکه کار در مجلس ملی در هفته اول فوریه آغاز می‌شود. از آن پس تلاش برای شناخت دستاوردهای داوطلبان و جوانان در جامعه ترویج و تشویق و به افرادی که پتانسیل رهبری را داشتند فرصت‌های متعددی داده شد تا بدرخشند و دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

روز خوش‌بینی + تاریخچه و موضوع

کد خبر 724824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.