توسعه «تونل خدمات» هلسینکی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

هلسینکی با هدف مطالعه گسترش تونل خدماتی موجود و بررسی استفاده از آن برای انرژی زمین‌گرمایی و بازیابی حرارت هدررفته به ارائه پروژه بررسی توسعه شهری در این زمینه پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هلسینکی در حال بررسی برنامه‌هایی برای گسترش تونل خدماتی زیر مرکز شهر خود و بررسی امکان استفاده از آن برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است. این پیشنهاد در پاییز گذشته به‌منظور توسعه بیشتر تونل خدمات مرکز شهر ارائه شد.

هدف این توسعه مطالعه راه‌حل‌هایی است که فرصت‌هایی را برای احیای مرکز شهر هلسینکی، افزایش جریان ترافیک در مرکز شهر و بهبود دسترسی مرکز شهر به‌عنوان بخشی از طرح سیستم حمل‌ونقل جدید ایجاد کند که در حال حاضر برای مرکز شهر آماده می‌شود. هدف دیگر آن نیز حمایت از اهداف توسعه پایدار شهر هلسینکی همچون هدف هلسینکی بدون کربن ۲۰۳۰ است.

پروژه توسعه شهری

هلسینکی با هدف مطالعه گسترش اتصالات تونل خدمات فعلی خود، به ارائه پروژه توسعه شهری اقدام کرده است. مسیر اتصال تونل جدید هنوز مشخص نیست، اما جایگزین‌ها در طول دوره بررسی توسعه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار خواهند گرفت. هدف این پروژه امکان تردد در مرکز شهر از طریق مجموعه تونل نیست، بلکه به‌دنبال بهبود تجارت، توزیع و ترافیک خدمات در منطقه است.

علاوه بر اتصال وسایل‌نقلیه جدید، فرصت‌های توسعه تونل موجود به همراه خدمات زیرزمینی، لجستیک و راه‌حل‌های پارکینگ متصل به راه‌حل تونل خدمات، همچنین استفاده از انرژی زمین‌گرمایی و بازیافت گرما مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. این پروژه فرصت‌های تولید انرژی تجدیدپذیر در اتصالات تونل جدید و موجود را نیز بررسی خواهد کرد.

توسعه «تونل خدمات» هلسینکی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

راه‌حل‌های جدید تولید انرژی هوشمند می‌تواند تأثیر آب‌وهوای ساختمان‌های مرکز شهر را حین استفاده به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

مزایای توسعه تونل خدمات در هلسینکی

هدف بلندمدت هلسینکی افزایش استفاده از تونل برای توزیع و خدمات‌رسانی است و هدایت تردد وسایل‌نقلیه ورودی به مرکز شهر به زیر زمین امکان تقویت سرزندگی مرکز شهر و ایجاد یک منطقه پیاده‌روی دلپذیر را فراهم می‌آورد که همه اهداف مهمی برای شهر محسوب می‌شوند.

اتصالات تونل جدید خدمات مرکز شهر، دسترسی به پارکینگ زیرزمینی آن را تسهیل و افزایش استفاده از آن مرکز شهر را در دسترس‌تر می‌کند و میزان ترافیک بالای زمین در شبکه خیابان‌ها را کاهش می‌دهد. پروژه توسعه در نتیجه به افزایش جریان ترافیک و بهبود دسترسی به مرکز شهر کمک و فرصت‌هایی را برای ایجاد یک منطقه عابران‌پیاده و دوچرخه‌سواران در مرکز شهر و حمایت از اهداف کاهش انتشار شهر فراهم می‌آورد. توسعه همچنین امکان بهبود خدمات و لجستیک توزیع فعلی مرکز شهر، دسترسی به پارکینگ‌ها و امنیت عرضه را در مرکز شهر بررسی خواهد کرد.

توسعه تونل خدمات در مرکز شهر همچنین دسترسی به اماکن تجاری و دفاتر را افزایش می‌دهد و لجستیک خدمات را بهبود می‌بخشد. هدف این پروژه شناسایی راه‌حل‌هایی برای تسهیل دسترسی به پارکینگ‌های موجود در تونل خدماتی از شرق و غرب است.

توسعه «تونل خدمات» هلسینکی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

فرصت مطالعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در قلب هلسینکی این پروژه را جالب‌تر می‌کند، چراکه تاکنون صاحبان املاک فرصت کمی برای استفاده از انرژی زمین‌گرمایی یا خورشیدی در مرکز شهر داشته‌اند. هدف کار توسعه احیای مرکز شهر و کاهش تأثیرات آب‌وهوایی ساختمان‌های مرکز شهر حین استفاده است. پروژه توسعه در صورت تأیید شورای شهر، تا آوریل ۲۰۲۶ قابل اجرا خواهد بود.

کد خبر 724193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.