۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
بهترین شهرهای غذای جهان

رم، بولونیا و ناپل (ایتالیا)، وین (اتریش)، توکیو (ژاپن)، اوزاکا (ژاپن)، هنگ‌کنگ (چین)، تورین (ایتالیا)، غازیانتپ (ترکیه) و باندونگ (اندونزی) بهترین شهرهای جهان در زمینه غذا هستند و بمبئی، حیدرآباد، دهلی، چنای و لاکنو بهترین شهرهای هندی این لیست محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، غذاهای محلی روایتی غنی از تاریخ، فرهنگ و هویت هر شهر را بیان می‌کند. هر غذا نشانی از سنت‌های منطقه‌ای دارد که منعکس‌کننده طعم‌های منحصربه‌فرد و میراث آشپزی تکامل‌یافته در طول زمان است. از غرفه‌های کنار خیابان گرفته تا غذاخوری‌های نمادین، ارائه غذاهای محلی حافظه جمعی جامعه را نشان می‌دهد و تجربیات مشترک و ادغام تأثیرات متنوع را شامل می‌شود.

غذاهای محلی اغلب راهی برای دمیدن روح یک شهر در کالبد افرادی است که از آن بازدید می‌کنند و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها در اغلب موارد نشان‌دهنده کشاورزی، آب‌وهوا و تاریخ تجارت آن منطقه است. بنابراین خواه یک کاسه سوپ یا یک دسر بی‌نظر در رستورانی مجلل باشد یا صرف یک وعده غذایی خوش‌طعم خیابانی، غذاهای محلی جوهره روح یک شهر است.

مردم محلی و بازدیدکنندگان از طریق هنر خوراک‌شناسی، شانه به شانه یکدیگر سفری لذیذ را آغاز می‌کنند که در طول آن با داستان‌های گذشته یک شهر مواجه می‌شوند، زمان حال را در آغوش می‌گیرند و جوهره متمایز هر منطقه را با مزه کردن طعم‌ها در پیچ‌وخم‌های هنر آشپزی جهانی درمی‌یابند.

بهترین شهرهای جهان در زمینه غذا

رم ایتالیا در صدر این فهرست قرار دارد و به‌واسطه غذاهای خوش‌طعم و دلچسب تهیه‌شده با مواد تازه شناخته شده است. بولونیا و ناپل دو شهر دیگر ایتالیا هستند که به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند و هر سه شهر به پاستا، پیتزا و غذاهای مبتنی بر پنیر معروف هستند. وین (اتریش)، توکیو (ژاپن)، اوزاکا (ژاپن)، هنگ‌کنگ (چین)، تورین (ایتالیا)، غازیانتپ (ترکیه) و باندونگ (اندونزی)، سایر شهرهای فهرست ۱۰ شهر برتر غذایی جهان هستند.

بهترین شهرهای غذای جهان

بهترین شهرهای غذایی هندی در جهان

بهترین شهرهای غذایی در جهان با توجه به اهمیت غذاهای محلی معرفی می‌شوند و شامل ۱۰۰ شهر برتر در زمینه غذا هستند. در سال جاری این فهرست شهرهایی از هند شامل بمبئی، حیدرآباد، دهلی، چنای و لاکنو را در خود جای داده است.

بهترین شهرهای غذای جهان

بمبئی و حیدرآباد دو شهر هند هستند که به ۵۰ شهر برتر این فهرست راه پیدا کرده و به ترتیب در رده‌های ۳۵ و ۳۹ جای گرفتند. دهلی در جایگاه ۵۶ این فهرست قرار دارد و چنای و لاکنو در رده‌های ۶۵ و ۹۲ قرار گرفتند.

دهلی و بمبئی به‌واسطه انواع خوراکی‌های بین‌راهی و غذاهای خیابانی، همچنین تنوع طعمی زیاد خود محبوب هستند و در آن‌ها می‌توان طعم خوشایند انواع غذاهای محبوب و لذیذ هم‌چون کاری مرغ، دال ماخانی، الوپارتا و مواردی این‌چنینی را چشید.

حیدرآباد به‌واسطه بریانی و چندین غذای محلی محبوب هم‌چون کباب بوتی، حلیم، ساموسا و دیگر موارد شناخته می‌شود. بریانی حیدرآباد یک غذای برنجی چند لایه خوش‌طعم است که از برنج نیم‌پز، گوشت یا سبزیجات ترش و پخته‌شده، پیاز قهوه‌ای و زعفران دم‌کرده تهیه می‌شود که در چند لایه پوشانده شده و به‌آرامی پخته می‌شود تا بافت و طعم مناسبی بگیرد.

بهترین شهرهای غذای جهان

چنای نیز به‌واسطه دوسا و ادلی لذیذ خود معروف است، اما غذاهای محلی این شهر به این دو غذا محدود نمی‌شود و اکثر آن‌ها بر پایه برنج و مطابق با شرایط آب‌وهوایی هستند. غذاهای چنای مملو از کربوهیدرات‌های غنی و انرژی‌بخش هستند که در مقایسه با سایر غلات به راحتی هضم می‌شوند. همچنین، بیشتر غذاها با مواد تخمیر شده درست می‌شوند که برای سلامت روده مفید است. تخمیر فرآیند تبدیل کربوهیدرات‌ها به اسیدهای آلی با کمک میکروارگانیسم‌ها در شرایط بدون اکسیژن است.

لاکنو که به‌واسطه کباب و بریانی مشهور خود شناخته شده، تنوع غذایی بسیار بیشتری نسبت به دیگر شهرهای هندی دارد و از میان‌وعده‌های محبوب تا غذاهای کامل را شامل می‌شود. این شهر همچنین به‌واسطه دسر زمستانی نمادین خود به نام «ماخان مالایی» مشهور است که یک غذای شیرین ابرمانند تشکیل‌شده از شیر کوبیده، زعفران دم‌کرده، پودر قند یا دمنوش و آجیل خرد شده است. شیرینی هندی محبوب لاکنو نیز «مالایی پان گیلاوری» است که از مالایی تشکیل شده و پر از میوه‌های خشک و زعفران دم‌کرده مرغوب است.

بهترین شهرهای غذای جهان

کد خبر 723614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.