اوکلاهاما گاز زباله‌ها را به شبکه شهری وصل می‌کند

اوکلاهامای آمریکا قصد دارد از منابع تجدیدپذیر موجود در شهرهای خود از جمله گاز محل دفن زباله، برای ایجاد یک شهر پایدارتر و پاک‌تر استفاده کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، متان طبیعی ناشی از زباله‌های خانگی یکی از منابعی است که در ایالت اوکلاهاما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما در حال حاضر فرصتی برای کمک به تغییرات زیست‌محیطی معنادار از طریق ایجاد انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر فراهم شده است که نقش چشمگیری در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و به ارمغان آوردن منافع اقتصادی برای شهرهای سراسر این ایالت خواهد داشت.

بخش‌های عمومی و خصوصی اوکلاهاما در این راستا و به‌منظور توسعه یک نیروگاه گاز طبیعی تجدیدپذیر (RNG) جدید در شهر اقدام به همکاری کرده‌اند که متان را از زباله‌های خانگی به انرژی پاک و تجدیدپذیر برای ساکنان شهر تبدیل کنند. این همکاری شامل تمرکز بر اولین محل دفن زباله شهری در اوکلاهما می‌شود که گاز طبیعی تجدیدپذیر با کیفیت را برای ارسال به خطوط لوله گاز شهر تولید می‌کند و تأسیسات انرژی‌های تجدیدپذیر آن در محل دفن زباله شهر اینید واقع خواهد شد.

اوکلاهاما گاز زباله‌ها را به شبکه شهری وصل می‌کند

اولین منبع انرژی تجدیدپذیر در اوکلاهاما

پروژه جدید انرژی‌های تجدیدپذیر اوکلاهاما نقطه عطفی برای این شهر محسوب می‌شود که از یک محل دفن زباله برای جذب گاز و تبدیل آن به منبع انرژی تجدیدپذیر برای مصرف ساکنان استفاده می‌کند. این تسهیلات سرمایه‌گذاری روی آینده شهر است و برای شهروندان شغل و فرصت‌های اقتصادی ایجاد می‌کند.

گاز موجود در محل‌های دفن زباله از متان تشکیل شده است که از طریق تجزیه زباله تولید می‌شود و در صورت انتشار در جو، یک گاز گلخانه‌ای قوی به‌شمار می‌رود. از این گاز می‌توان به‌عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر استفاده کرد که به‌طور مستقیم آلودگی جو را کاهش می‌دهد. بنابراین تولید گاز طبیعی تجدیدپذیر یک راه حل انرژی کربن‌خنثی با مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی بسیاری از جمله کاهش انتشار گاز متان و استفاده از زیرساخت‌های فعلی گاز طبیعی بدون نیاز به توسعه‌های جدید است.

اوکلاهاما گاز زباله‌ها را به شبکه شهری وصل می‌کند

پروژه جدید به بهبود کیفیت هوا در نزدیکی تأسیسات دفن زباله شهر کمک خواهد کرد. پس از تکمیل ساخت‌وساز و بهره‌برداری از تأسیسات در راستای تحقق اهداف جدید، گاز متان طبیعی از زباله‌های خانگی گرفته و به انرژی پاک برای ساکنان تبدیل می‌شود. این تأسیسات گاز کم کربن را به خطوط لوله موجود تزریق می‌کند تا گاز طبیعی را به خانه‌ها و مشاغل سراسر شهر برساند.

کد خبر 723330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.