افزایش دما در نوار شمالی / سامانه بارشی یکشنبه از مرزهای کشور خارج می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به خروج سامانه بارشی طی روز یکشنبه از کشور گفت: در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، کاهش نسبی دما در این مناطق حاکم خواهد شد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران و شمال شرق کشور، ابرناکی، بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب، ابرناکی همراه با بارش باران و برف انتظار می‌رود و بعدازظهر گستره بارش مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور را فرا خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شدت بارش طی روز مذکور در نیمه شرقی خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان و در ارتفاعات آذربایجان غربی خواهد بود و روز شنبه گستره فعالیت سامانه در کل کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی روز شنبه در جنوب لرستان، شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان، بارش شدت خواهد داشت و یکشنبه این سامانه در شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور فعال خواهد بود و اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی گفت: یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و روز دوشنبه با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور، گستره بارش در بعضی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود و طی این روز در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: تا روز شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور، وزش شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، کاهش نسبی دما در این مناطق حاکم خواهد شد؛ یکشنبه دریای خزر و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید، با بیشینه ۱۵ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری همراه با بارش باران گاهی وزش باد و گاهی مه رقیق با بیشینه ۱۰ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 722925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.