پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌ نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران در ۳۱ ماده تنظیم شده است که پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین محورها استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مثل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم. نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به ویژه بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

جهان‌پور ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

وی گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج‌نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ماست و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

کد خبر 748838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.