قرص زینک برای رشد قد نوجوانان

زینک یا همان روی از مواد معدنی ضروری برای بدن است که در فعالیت های بسیاری نقش بسزایی دارند و بسیار تعیین کننده هستند.

یکی از قرص های کلیدی برای رشد قد کودکان و نوجوانان زینک است! در این مقاله قصد داریم شما را با فواید زینک برای رشد قد آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

فواید مصرف زینک برای کودکان

نقش زینک در بسیاری از فعالیت های مربوط به متابولیسم و سوخت و ساز بدن مشهود است، این فعالیت ها عبارتند از:

تکامل، عملکرد سیستم ایمنی بدن، واکنش‌ های آنزیمی، سنتز پروتئین، سنتز DNA، فرآیندهای ژنی و ... .

درست است که نیاز بدن به زینک کمتر از بسیاری از مواد معدنی است ولی باید به این نکته توجه داشت که بدن ما توانایی ساخت و ذخیره زینک را ندارد.

به همین علت شما مجبور به مصرف مداوم زینک و بهره گیری از مکمل های زینک هستید. چون تامین آن از مواد غذایی نیازمند برنامه حرفه ای دارد و کمی سخت است.

هر کودک در پروسه رشد و همچنین افزایش قد به مکمل ها و ویتامین های گوناگون نیاز دارد و زینک یکی از مهم ترین ها است که کمتر به آن پرداخته شده است.

اینکه بدن توانایی ساخت و ذخیره زینک را ندارد و زینک در مواد غذایی به صورت فراوان یافت نمی شود باعث شده است که اکثر کودکان با مشکل کمبود زینک رو به رو باشند.

کمبود زینک می تواند عواقب بسیاری داشته باشد پس خیلی مهم است که توجه داشته باشید هر کودک روزانه به 10 میلی گرم زینک نیاز دارید.

نکته: اگر فرد در سن رشد باشد می توان از دارو های بهتری نیز استفاده کرد. اگر می خواهید فهرست دارو های مهم رشد قد را داشته باشید مقاله آمپول افزایش قد مستر قد را مطالعه کنید.

تاثیرات معجزه آسا زینک در افزایش قد

به طور کلی کاملا مشخص است که مهم ترین عامل در رشد قد، ژنتیک افراد است و تاثیر مکمل ها و ویتامین ها هیچ وقت به جایگاه ژنتیک نخواهند رسید.

پس درست است که ویتامین و مکمل ها در پروسه بلند شدن قد مفید هستند اما نمی توان انتظارات بیش از اندازه داشت زیرا عامل اصلی ژنتیک است.

اما صرف نظر از این اینکه مهم ترین عامل ژنتیک است مکمل ها و ویتامین ها می توانند شما را جلو بیاندازند و تمام پیش زمینه ها برای رشد قد را فراهم سازند.

همانطور که قبل تر اشاره داشتیم زینک یکی از همین مکمل های مهم است و به طور کلی نقش بسزایی در فرایند رشد بدن دارد که قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش فیت شو می توان صراحتا دریافت که در مناطقی که روی (زینک) دریافتی کم است، کوتاهی قد هم شایع تر است.

پس فراموش نکنید که زینک از مواد معدنی بسیار مهم برای بدن است و نقش بزرگی در رشد طبیعی بدن دارد و به رشد بهتر و سلامتی کودک کمک خوبی خواهد کرد.

همچنین زینک فوایدی بسیار برای تمامی افراد و به خصوص کودکان دارد که بسیار پر شمار هستند و نوشته ای مجزا را می طلبند.

مواد غذایی مفید و دارای زینک

بیش از هر چیز مهم ترین دلیل که مصرف زینک در کودکان را ضروری می سازد این است که زینک سلامت کلی کودکان را بهبود می دهد.

پس شما می توانید از موادی که دارای زینک هستند در رژیم غذایی کودکتان استفاده کنید تا کودک دلبند شما از فواید آن بهره مند شود .

این مواد غذایی عبارتند از:

  • گوشت قرمز
  • گوشت پرندگان
  • لوبیا
  • آجیل
  • قارچ
  • شیر مادر
  • غلات دارای سبوس

بهترین زمان طلایی مصرف زینک

مهم نیست از چه مکمل یا ویتامینی استفاده می کنید مطمئن باشید مهم ترین عامل در جذب و بهره بری از آن زمان صحیح مصرف است.

زینک هم همین قاعده را دارد. بهترین زمان برای مصرف روی 1 ساعت قبل از صرف غذا یا 3 ساعت بعد از صرف است.

بنابرین می توان دریافت بهترین جذب با معده خالی صورت می گیرد . اما در مورد های خاص که فرد مشکل معده دارد می تواند آن را با غذا مصرف کند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با فواید زینک آشنا کنیم. امیدواریم که مفید بوده باشد. در نظر داشته باشید که دارو فقط زمانی موثر است که در سن رشد باشید و صفحات رشد باز باشد. همچنین در کنار مصرف زینک باید حتما یک برنامه غذایی کامل داشته باشید. شما می توانید به سایت مستر قد مراجعه کنید تا مشاوره رایگان درباره رشد قد دریافت کنید.

کد خبر 721542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.