دمای نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد / سامانه بارشی سه‌شنبه تقویت می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش دما در نوار شمالی کشور و تقویت سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق فارس، رگبار باران، افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و به نسبت پایدار حاکم خواهد بود و دوشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، در نواحی شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه ضمن تقویت سامانه بارشی، علاوه بر مناطق مذکور در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش ادامه خواهد داشت، همچنین از امروز تا یکشنبه افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، قسمتی ابری، به تدریج صاف و غبار رقیق، گاهی وزش باد ملایم، با بیشینه ۱۷ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، آسمان صاف و غبار رقیق، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۱۷و کمینه ۵- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 721247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.