انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی / پیش‌بینی‌ بارش باران و کولاک برف در ارتفاعات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و بارش باران و کولاک برف در ارتفاعات با ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و با توجه به پایداری هوا، شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی مهیا است.

وی افزود: از اواخر وقت سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی در بعضی مناطق آذربایجان غربی، بارش باران و برف رخ می‌دهد و چهارشنبه در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر، پنجشنبه در مناطقی از نوار غربی، استان‌های ساحلی خزر، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و جمعه در مناطقی از نوار غربی، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: امروز در بعضی ساعات در جنوب شرق کشور سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و خیزش گردوخاک در بعضی از این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیائیان ادامه داد: همچنین جمعه در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شمالی و غرب کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و امروز و فردا دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار محلی، با بیشینه ۱۵ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی با بیشینه ۱۷ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 718235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.