باران و برف کشور را فرا می‌گیرد / کاهش نسبی دما در نیمه شرقی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش نسبی دما در نیمه شرقی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب زنجان، کردستان و کرمانشاه، بارش باران و برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه گستره بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما، کل نوار شمالی را در بر می‌گیرد و در نیمه شرقی استان آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز، مقدار بارش قابل توجه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور، مناطقی از مرکز و شرق کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه گستره فعالیت سامانه در نیمه شرقی کشور خواهد بود و سبب بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از سیستان و بلوچستان، بارش و وزش باد رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود، در سایر مناطق کشور نیز جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و در روز شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف و غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 717504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.