لزوم تعامل مدرسه، مسجد و خانواده / اعزام ۵۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به لزوم مرتبط کردن سه نهاد مقدس مدرسه، مسجد و خانواده در راستای رسیدن به اهداف مد نظر گفت: سال گذشته ۴۲ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و سال جاری بنا داریم ۵۰ هزار دانش‌آموز را به این اردوها اعزام کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در همایش روشنگری و بصیرت‌افزایی فرهنگیان استان اصفهان اظهار کرد: طی دو سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش استان اصفهان اقدامات خوبی انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تحقق عمده اهداف مهم‌ترین شعار آموزش و پرورش استان اصفهان مبنی بر تحقق عدالت آموزشی و تربیت دینی اشاره کرد.

وی با تاکید بر مد نظر بودن اهتمام ویژه به برگزاری نماز جماعت در مدارس افزود: جایزه بزرگ مصطفی (ص) در اصفهان برگزار و با پیشنهاد اصفهان بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه شد؛ این اقدام یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده بود و با توجه به مورد تاکید رهبری بودن حوزه هوش مصنوعی، در این حوزه ورود کردیم، این اتفاق از اصفهان آغاز شد و امیدواریم در سراسر کشور تداوم پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با هدف هویت‌بخشی به دانش‌آموزان از دیگر اقدامات انجام شده است، چراکه دشمن تلاش دارد در جنگ شناختی، هویت دانش‌آموزان را تهی و هویت جعلی مورد تأیید خود یعنی بی‌دینی را جایگزین کند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت و با اشاره به برداشته شدن گام‌هایی بلند در این خصوص ادامه داد: در سال گذشته ۴۲ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و سال جاری بنا داریم ۵۰ هزار دانش‌آموز را به این اردوها اعزام کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه پشتیبانی مالی و زیرساختی از زمینه‌های تعلیم و تربیت است و امیدواریم دولت نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش استان اهتمام ویژه‌ای به نقش بی‌بدیل خانواده‌ها در همراهی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارد.

وی با اشاره به لزوم مرتبط کردن سه نهاد مقدس مدرسه، مسجد و خانواده در راستای رسیدن به اهداف مد نظر اضافه کرد: دشمن نهاد خانواده را هدف قرار داده است تا آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود، مساجد را هدف قرار داده است تا مبانی دینی کم‌رنگ شود و به دنبال بی‌رمق کردن مدارس است تا تربیت اسلامی محقق نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر لزوم گام برداشتن در مسیر اهداف تعیین شده خاطرنشان کرد: وظیفه خود می‌دانیم در مسیر شهدا برداریم تا مدیون این عزیزان نباشیم.

کد خبر 715400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.