فشارخون و دیابت زمینه‌ساز سکته‌های قلبی است

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سکته‌های قلبی یکی از علل ایجاد ناتوانی برای افراد به شمار می‌رود و ۳۰ تا ۵۰ درصد ناتوانی ها پایدار باقی می‌ماند، از همین رو مبحث پیشگیری از ابتلا به عوامل زمینه‌ساز سکته قلبی از جمله فشارخون و دیابت، از الزامات است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزین خوروش امروز _چهارشنبه ششم دی_ در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی در روستاها در اجرای پویش غربالگری دیابت و فشارخون مشکلی وجود نداشت و مشکلات موجود در حوزه شهری بود.

وی با اشاره به دایر شدن یک تا سه پایگاه در هر بیمارستان به منظور غربالگری این دو بیماری، افزود: سکته‌های قلبی یکی از علل ایجاد ناتوانی برای افراد به شمار می‌رود و ۳۰ تا ۵۰ درصد ناتوانی‌ها پایدار باقی می‌ماند، از همین رو مبحث پیشگیری از ابتلاء به عوامل زمینه‌ساز سکته قلبی از جمله فشارخون و دیابت، از الزامات است‌.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این طرح مسیری را طی می‌کند که افراد درگیر با این دو بیماری شناسایی شوند، دو بیماری مذکور علامت شاخصی ندارند و از همین رو غربالگری از بهترین راهکارهای شناسایی بیماران مبتلا به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری روند درمانی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون، ادامه داد: کنترل نشدن این دو بیماری عوارض و ناتوانی‌های بسیاری به همراه خواهد داشت و هزینه بسیاری نیز به افراد وارد می‌شود.

کد خبر 715285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.