بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر / اول هفته اصفهانی‌ها بارانی است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی بارش برف در نقاط مرتفع و سردسیر، گفت: روز شنبه گستره بارش مناطقی از شمال فارس و جنوب اصفهان را نیز در بر خواهد گرفت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام مستقر خواهد بود و بعدازظهر در بعضی نقاط استان هرمزگان و جزایر واقع در تنگه هرمز، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با گذر امواج تراز میانی جو، روز جمعه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و از اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه گستره بارش مناطقی از شمال فارس و جنوب اصفهان را نیز در بر خواهد گرفت و در مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز شنبه، در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و نیمه غربی چهارمحال بختیاری، بارش شدت خواهد داشت و روز یکشنبه در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه در شرق سواحل دریای خزر و در بعضی نقاط شمال شرق کشور، ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز، قابل توجه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، قسمتی ابری به تدریج صاف، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، آسمان کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۵ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 713628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.