۵۷۸ هزار گیلانی در دیابت و فشار خون غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون تعداد ۵۷۸ هزار نفر در استان غربالگری شده‌اند که بیش از ۳۲ درصد جمعیت را شامل می‌شود، گفت: در این طرح تاکنون چهار هزار و ۹۲۰ نفر دیابتی و هشت هزار و ۶۹۸ نفر مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی عصر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح اقدامات نظام سلامت گیلان در اجرای پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت، اظهار کرد: رویکرد نخست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار توسعه بخش درمان، تقویت بهداشت و غربالگری است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ نفر از افراد بالای ۱۸ سال در طرح غربالگری فشار خون و دیابت قرار می‌گیرند، افزود: این طرح از ۳۰ آبان‌ماه آغاز شده است و تا پانزدهم دی‌ماه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون تعداد ۵۷۸ هزار نفر در استان غربالگری شده‌اند، خاطرنشان کرد: این جمعیت غربالگری شده بیش از ۳۲ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

آشوبی با بیان اینکه غربالگری فشار خون و دیابت با توجه به چاقی و پیری جمعیت در گیلان بسیار لازم و ضروری است، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون چهار هزار و ۹۲۰ نفر دیابتی و هشت هزار و ۶۹۸ نفر مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر بیماران قطعی یافته شده، شماری از جمعیت گیلان نیز به عنوان بیمار مشکوک شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۵۵۹ نفر در گیلان مشکوک به دیابت و ۶ هزار و ۶۲۳ نفر نیز بیمار مشکوک به فشار خون بالا در استان شناسایی شده‌اند.

کد خبر 713566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.