روز جهانی مهاجران ۲۰۲۳ + شعار، پوستر و تاریخچه

روز جهانی مهاجران هر سال ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) برگزار می‌شود تا به چالش‌های ۲۷۲ میلیون مهاجری بپردازد که با شجاعت در هر گوشه از جهان زندگی جدید می‌سازند. شعار روز جهانی مهاجر ۲۰۲۳ «برای فردایی بهتر برای همه، همین امروز دست به کار شوید» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، واقعیت مهاجرت بسیار فراتر از شروع دوباره است. مهاجران در جست‌وجوی امنیت و فرصت‌هایی سفر می‌کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد زندگی خود را دوباره از نو بسازند.

تاریخ روز جهانی مهاجر ۲۰۲۳

هجدهم دسامبر هر سال به‌عنوان روز جهانی مهاجران نام‌گذاری شده، چراکه جان هر انسان ارزشمند است و باید به هر قیمتی از حیثیت و حقوق وی محافظت شود. در این راستا تلاش‌های بشردوستانه برای اطمینان از این‌که هیچ مهاجری پشت سر نمی‌ماند، بسیار مهم است.

روز جهانی مهاجران ۲۰۲۳ + شعار، پوستر و تاریخچه

تاریخچه روز جهانی مهاجران

روز جهانی مهاجران چهارم دسامبر ۲۰۰۰ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با توجه به افزایش روزافزون تعداد مهاجران در سراسر جهان رسمیت گرفت، اما برگزاری آن به ۱۹۹۷ بازمی‌گردد که هجدهم دسامبر به‌عنوان روزی برای احترام، شناخت حقوق و حمایت از مهاجران توسط چندین سازمان مهاجرت آسیایی مشخص شد.

روز جهانی مهاجران ۲۰۲۳ + شعار، پوستر و تاریخچه

مهاجرت ناشی از نیازهای انسانی برای ایمنی، کرامت و آرامش است و به‌دنبال عوامل متعددی در سطح جهانی تحمیل می‌شود. ترک خانه و وطن تصمیم آسانی نیست، به‌ویژه زمانی که سفر پیش‌رو به شدت خطرناک و گاهی کشنده باشد، به این ترتیب سازمان ملل متحد در طول نخستین اجلاس سران با تمرکز بر جابه‌جایی‌های گسترده مهاجران و پناهندگان، مجموعه‌ای ثابت از تعهدات را معروف به اعلامیه نیویورک برای پناهندگان و مهاجران برای تقویت امنیت این افراد آواره از وطن تعیین کرد که بر ضرورت حمایت بین‌المللی و تعهدات کشورهای عضو برای بهبود سیستم مهاجرت تأکید داشت.

برنامه سازمان ملل برای روز جهانی مهاجران ۲۰۳۰ در راستای توسعه پایدار قرار دارد و اهداف مرتبط با مهاجرت را مشخص می‌کند. این اهداف شامل دسترسی به آموزش است که به فرصت‌های بهتر و کیفیت زندگی بالاتر منجر می‌شود.

روز جهانی مهاجران ۲۰۲۳ + شعار، پوستر و تاریخچه

حقایقی در مورد مهاجران اجباری

  • با پیچیده‌تر شدن درگیری‌ها، مهاجرت‌های جهانی به بالاترین حد خود رسیده است، به‌طوری‌که یک درصد از نسل بشر آواره هستند.
  • ۶۸ درصد از کل پناهندگان تنها از پنج کشور آمده‌اند (سوریه بیشترین تعداد پناه‌جویان را در جهان دارد و پس از آن ونزوئلا، افغانستان، سودان و میانمار قرار دارند.)
  • تعداد پناهندگانی که راهی اروپا می‌شوند، به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده است.
  • تقریباً ۹۵ درصد از نیازها و الزامات اسکان مجدد توسط کشورهای میزبان برآورده نشده است که این امر فوریت زیادی را ایجاب می‌کند.
  • ۴۰ درصد پناهندگان را کودکان تشکیل می‌دهند. (حدود ۳۴ میلیون کودک و جوان در سراسر جهان از خانه‌های خود آواره شده‌اند.)

روز جهانی مهاجران ۲۰۲۳ + شعار، پوستر و تاریخچه

شعار روز جهانی مهاجران ۲۰۲۳

شعار روز جهانی مهاجران ۲۰۲۳، «برای فردایی بهتر برای همه، همین امروز دست به کار شوید: سلامت مهاجران را بهبود ببخشید تا شاهد قدرت مهاجرت باشید» است.

روز جهانی مهاجران ۲۰۲۳ + شعار، پوستر و تاریخچه

کد خبر 712682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.