بارندگی و سرما در اصفهان تداوم دارد/ ثبت دمای ۸ درجه زیر صفر در استان

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش سه تا پنج درجه‌ای بیشینه دما در بیشتر مناطق طی هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی تا پایان اوایل وقت جمعه بیست‌وچهارم آذر در استان خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی تا اوایل فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق قسمتی نیمه ابری، به تدریج ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش باران و ارتفاعات و نواحی غربی استان برف و مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از صبح روز جمعه تا اوایل هفته آینده، کاهش دما و در برخی نقاط مه و کاهش دید انتظار می‌رود. طی روزهای شنبه تا دوشنبه در نواحی مرکزی، صنعتی و شهر اصفهان کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر روز چهارشنبه تا پایان اوایل وقت جمعه بیست‌وچهارم آذر در استان، گفت: این مدت با بارش باران و در مناطق سردسیر برف، وزش باد به نسبت شدید و تند باد موقت، کاهش محسوس دما و یخبندان، مه آلودگی و کاهش دید در مناطق غرب و جنوب و با شدت کمتر دیگر مناطق همراه است.

وی ادامه داد: در این مدت فعالیت سامانه مذکور در شهرستان‌های فریدون‌شهر، بوئین‌میاندشت، داران، چادگان، سمیرم، دهق، شهرضا، مبارکه، دهاقان، لنجان، کبوترآباد، خوانسار، گلپایگان، اصفهان، نجف‌آباد، اردستان، نائین، آران و بیدگل، کاشان، میمه، مهاباد، مورچه خورت و نطنز مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، کولاک برف، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی از مخاطرات سامانه است.

معتمدی افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری و بین استانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری، مدیریت عشایر، آمادگی لازم راهداری، مجهز به وسایل زمستانی، مدیریت سوخت، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها و باغات، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.

وی درباره آغاز شرایط پایداری جو از روز شنبه بیست‌وپنجم تا اواسط وقت دوشنبه بیست‌وهفتم آذر همراه با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ووچیژه در نیمه اول روز تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس، تصریح کرد: این شرایط طی مدت یاد شده در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی تداوم دارد.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شرایط انباشت آلاینده‌های جوی را از مخاطرات سامانه مذکور در استان دانست و گفت: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا به‌ویژه دمای بیشینه طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و فریدونشهر با کمینه دمای ۸- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 712045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.