تست فلوک چیست؟ انجام انواع خدمات تست فلوک در تهران توسط شرکت دیجی فلوک

تست فلوک نقش مهمی در مشخص کردن ایرادات تجهیزات شبکه اعم از تجهیزات مسی، نوری و همچنین نحوه اجرا و پیاده سازی بستر شبکه دارد.

دستگاه تست فلوک یک وسیله از محصولات شرکت فلوک است که از آن برای ارائه گزارش ، بررسی و ارزیابی کیفیت ، گزارش محل دقیق وجود مشکل در مسیر کابل کشی، میزان استاندار بودن کابل کشی ، اتصالات شبکه ، کشیدگی و یا خمیدگی کابل ها ، مشخص نمودن کیفیت کابل ها و همچنین نوع کیفیت تجهیزات به کار برده بهره برد.

خدمات و گزارش تست فلوک شبکه:

خدمات تست فلوک شبکه شرکت دیجی فلوک در راستای تکمیل پیاده سازی و اجرا شبکه های کامپیوتری اقدامات نو و به روز در زمینه تست فلوک انجام داده که برخی از این اقدامات شامل بررسی ، آنالیز، عیب یابی و تست تجهیزات استفاده شده در شبکه با استاندارد های روز که شامل تست فلوک کابل شبکه، کیستون های مورد استفاده و همه تجهیزاتی که برای راه اندازی و اجرای شبکه مورد استفاده قرار گرفته است، انجام می شود. خدمات تست فلوک توسط کارشناسان متخصص و مجرب شرکت دیجی فلوک برای اولین بار در ایران با جدیدترین و بروزترین دستگاه عرضه شده شرکت فلوک که شامل دستگاه تست فلوک شبکهDSX8000 ورژن2 با همراه داشتن تاییدیه کالیبراسیون دستگاه پروژه های تست را برای مشتریان خود انجام می دهند که این موضوع باعث برتری شرکت دیجی فلوک در خدمات تست فلوک در تهران و سایر استان ها نسبت به بقیه رقبای خود شده است .

در زیر به برخی از ویژگی ها و خدمات تست فلوک اشاره می شود:

  • گزارش محل دقیق وجود نویز در مسیر کابلکشی
  • تست دقیق و کامل تجهیزات فزیکی شبکه شامل کابل ، کیستون ، پچ پنل ، پچ کورد
  • مشخص نمودن یا غیراصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه
  • مشخص کردن متراژ دقیق کابل کشی‌ ها گزارش اشکالات اتصالات پچ‌ پنل و کیستون
  • گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل به کیستون
  • گزارش وجود کشش یا خمش بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
  • گزارش میزان خلوص مس استفاده شده در کابل شبکه
  • تست مقاومت و میزان رسانایی کابل شبکه

مزایا و کابرد تست فلوک

یکی از اصلی ترین ویژگی انجام تست فلوک، افزایش کارایی شبکه با هزینه اندک است؛ در واقع انجام تست فلوک یک آنالیز اساسی از شبکه و ایرادات موجود در آن و همچنین مشخص نمودن محل خطاهای موجود را به صورت دقیق نمایش می دهد؛ در حالیکه این کار هزینه چندانی هم برای اجرا کننده ندارد.

در دنیای امروز اهمیت تست فلوک شبکه و خدمات ارائه شده بر هیچ کسی پنهان نیست. زیرا با توجه به افزایش و تنوع تجهیزات شبکه تولید شده در سال های اخیر توسط شرکت های سازنده داخلی و خارجی ضرورت استفاده از تست کابل و تجهیزات شبکه نیز بیشتر از پیش حائز اهمیت شده است.

بنابر این شما می‌توانید با انجام تست فلوک اطلاعات کامل و دقیق درباره کیفیت تجهیزات به کار گرفته شده در پروژه و همچنین نحوه اجرا و کابل‌کشی‌های مربوط به شبکه خود را به صورت مستند و کتبی دریافت کنید و با اطلاعاتی که بدست می‌ آید، روند انجام کارها را به‌شکل بهتر مدیریت و رفع کرد.

انواع دستگاه های تستر فلوک

ابزارهای متنوعی با مدل های متفاوت جهت تست فلوک وجود دارد :

سه دستگاه DTX 1800 ، DSX 5000 ، DSX 8000 هستند که در حال حاضرDSX 8000 ورژن 2 در شرکت دیجی فلوک آماده ارائه خدمات به مشتریان و همکاران عزیز و ارجمند است.

تست فلوک چیست؟ انجام انواع خدمات تست فلوک در تهران توسط شرکت دیجی فلوک

تست فلوک چیست؟ انجام انواع خدمات تست فلوک در تهران توسط شرکت دیجی فلوک

پارامترهای تست فلوک چیست و کابرد آن ها کدام است؟

  • پارامتر Wiremap

این پارامتر برای شناسایی و تشخیص اشکالات فیزیکی در شبکه است که شامل نصب صحیح سوکت ها در انتهای کابل، هرگونه اتصال کوتاه بین 2 یا چند رشته کابل, قطعی 1 یا چند رشته, چیدمان صحیح رشته ها و غیره...

  • پارامتر Propagation Delay

یکی از پارامترهای تست فلوک که تاخیر در انتشار به مدت زمانی گفته می شود که یک سیگنال از یک طرف کابل ارسال و در طرف دیگر دریافت می شود که بر اساسmilliseconds,nanosecond, picosecends سنجیده می شود.

  • Delay Skew

یکی از پارامترهای تست فلوک است که نمایش دهنده ی میزان اختلاف زمان انتشار سیگنال در سریع ترین زوج سیم با کندترین زوج سیم است که معمولا بین 25-30 نانو ثانیه برروی 100 متر کابل می باشد.

  • Cable Lenght

این پارامتر برای محاسبه طول کابل به کار میرود که با استفاده از این پارامتر اطمینان حاصل می شود که طول کابل از استاندارد 100 متر بیشتر نشود.

  • Insertion Loss

میزان افت سیگنال در انتهای یک خط نسبت بهInsertion Loss اولیه که برروی خط ایجاد شده اشاره می کند که این افت توسط مقاومت الکتریکی کابل مسی ایجاد شده یا افت انرژی توسط عایق های روی کابل یا میزان امپدانس ایجاد شده توسط کانکتور ها است. این پارامتر معمولا بر حسبdB با یک علامت منفی (-) مشخص می شود. میزان این مقدار با زیاد شدن طول و فرکانس کابل افزایش میابد.

  • Near End-Cross Talk NEXT

مقدار نشتی سیگنال از یک زوج را نشان می دهد. این نشتی توسط زوج های دیگر وابسته به فاصله ای که از این زوج دارند دریافت و اندازه گیری می شود.در حالی که همه فکر می کنند نویز از بیرون وارد شبکه می شود. نشتی ناشی از زوج ها بر روی یکدیگر بزرگترین عامل نویز در سیستم های کابل کشی شبکه است. اگر میزان نشتی دریافتی روی یک زوج در سمت فرستنده اندازه گیری شود این پارامتر Next نامیده می شود.

شرایط تست فلوک چیست؟

با توجه به تنوع بالای محصولات در زمینه تستر های شبکه و همچنین آنالیز شبکه، محصولات شرکت Fluke Network به عنوان یک مرجع رسمی و معتبر است که می توان به گزارش تست این دستگاه استناد کرد. با این نوع تستر گزارش کامل بررسی عملکرد لینک‌ها و ارتباطات شبکه‌ای ارائه می‌گیرد. در واقع تست فلوک وسیله‌ای برای آنالیز کابل و تجهیزات شبکه، اطمینان از اتصالات صحیح شبکه، وصل بودن و ارتباط بین کابل‌های متصل به شبکه است. انجام تست فلوک علاوه بر اطلاعات ذکر شده میتواند اطلاعات دقیق در رابطه با کیفیت کابل‌کشی، سرعت شبکه و استاندارد های رعایت شده رادر اختیار کارشناس قرار دهد.

انجام خدمات تست فلوک باید توسط کارشناسان فنی صورت ‌گیرد که هم دانش این حرفه را دارند و هم دارای تجربه بالایی باشند. کارشناسان بعد از انجام تست و با کمک گزارش های ارائه شده توسط دستگاه تست فلوک می توانند محل دقیق نقص یا قطعی کابل را پیدا کرده سپس با اصلاح و رفع ایراد آن از مشکلات احتمالی جلوگیری ‌کنند.

راه های ارتباطی:

تستر فلوک فیبر فرایند عیب یابی پیشرفته ای است که با ارائه گزارش تست مشتریان میتوانند با خیال راحت نسبت به تهیه و اجرای تجهیزات فیبر اقدام کنند و همچنین با گذراندان دوره های آموزشی در شرکت دیجی فلوک جهت مشاوره برای خرید دستگاه و انجام تست های مربوطه با دستگاه در ارتباط باشند.

شرکت دیجی فلوک با در اختیار داشتن بروزترین تجهیزات تست فلوک و همچنین پرسنل مجرب ، آماده خدمت رسانی به ارگان های دولتی، شرکت های خصوصی ، سازمان ها و مشتریان عزیر در سراسر کشور می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت دیجی فلوک به روش های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 88856132

موبایل: 09398866797

وب سایت: www.digifluke.com

کد خبر 711970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.