آلاینده‌ها دست‌بردار نیستند / بارش پراکنده در کشور ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده در کلان‌شهرهای کرج، تهران، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود، گفت: بارش پراکنده امروز در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: بارش پراکنده امروز در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت و بارش در استان‌های ساحلی و شمال شرق با شدت بیشتری رخ خواهد داد، همچنین در بعضی مناطق شرق و جنوب شرق، وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: روز جمعه در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق، بعضی مناطق شرق و جنوب شرق کشور، ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و این سامانه به‌تدریج تا اوایل شب از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه در نیمه غربی کشور، جو آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و در نیمه شرقی، هوای سرد همراه با وزش باد مستقر خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده در بیشتر مناطق کشور، جو آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و در کلان‌شهرهای کرج، تهران، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، مناطق شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل، بارش پراکنده رخ خواهد داد و طی دو روز آینده دریای خزر، خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، ابری و مه‌آلود، بارش باران، گاهی وزش باد شدید و از بعدازظهر به‌تدریج کاهش ابر با بیشینه ۱۳ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، آسمان صاف تا قسمتی ابری، در صبح مه رقیق و گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۲ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 711912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.