بیش از ۱۳ میلیون نفر در پویش ملی سلامت مشارکت داشتند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از مشارکت بیش از ۱۳ میلیون نفر در پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از وبدا کوروش اعتماد با بیان اینکه جمعیت هدف پویش ملی سلامت، افراد بالاتر از ۱۸ سال است، اظهار کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود یک میلیون نفر در این پویش غربالگری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف گذاری غربالگری حدود ۸۰ درصد جمعیت هدف برای دو بیماری پرفشاری خون و دیابت است، افزود:: از بین جمعیت غربالگری در این پویش تاکنون، ۲۷۱ هزار نفر احتمال ابتلاء به فشارخون بالا دارند و ۱۸۱ هزار نفر دیابت داشته و از بیماری خود، اطلاعی نداشتند و حدود یک میلیون نفر نیز در مرحله پیش دیابت قرار دارند که در صورت فعالیت بدنی و اصلاح الگوی تغذیه می‌توانند احتمال ابتلاء و یا زمان ابتلای خود به این بیماری را به تعویق بیندازند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: ۱۵ دی ماه پایان پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و پرفشاری خون نیست، بلکه کارمان برای ارائه خدمات و مراقبت‌های دوره‌ای از بیماران شناسایی شده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر برای ۲۳ میلیون نفر، پیامک مشارکت در پویش ملی سلامت ارسال شده و امیدواریم در روزهای آینده، آمار مشارکت جمعیت هدف در این پویش، ارتقا یابد.

کد خبر 711623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.