اصفهان در حوزه تأمین کالاهای اساسی و مواد غذایی در کشور رتبه یک تا ۳ را دارد

عضو هیئت علمی و مدیر گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نخستین کنگره علمی تغذیه ایران فرصتی برای رفع چالش‌های صنایع غذایی و محلی برای تبادل افکار و ارائه تازه‌ترین اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری نخستین کنگره علمی تغذیه ایران، مسعود سامی با بیان اینکه نخستین کنگره علمی تغذیه ایران فرصتی برای رفع چالش‌های صنایع غذایی و محلی برای تبادل افکار و ارائه تازه‌ترین اطلاعات است، اظهار کرد: برپایی کنگره‌هایی از این دست با حضور متخصصان، کارشناسان و تولیدکنندگان یک ضرورت است.

وی با اشاره به دو اصل ایمنی و امنیت غذایی افزود: اصفهان در حوزه تأمین کالاهای اساسی و مواد غذایی در کشور دارای رتبه و جایگاه یکم تا سوم بوده است، به‌طوری که در عرصه تولید شیر و لبنیات و تولید مرغ صادرکننده به استان‌های دیگر فعال است.

عضو هیئت علمی گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: حک نشان سیب سلامت، برند استاندارد و ایزوهای سیستم مدیریت بهداشتی روی محصولات غذایی به ایمنی و کیفیت محصولات غذایی اشاره دارد.

وی عنوان کرد: بیش از ۸۰۰ کارخانه و کارگاه مواد غذایی تحت نظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارد، همچنین در حوزه ایمنی و امنیت غذایی در اصفهان جایگاه خوبی داریم، لازم است بدانیم تنها در سایه تولید مواد غذایی با کیفیت و تحت نظارت، شاهد فساد کمتر مواد غذایی و دورریز آن خواهیم بود.

اصفهان در حوزه تأمین کالاهای اساسی و مواد غذایی در کشور دارای رتبه یک تا ۳ است

کد خبر 709200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.